رئال مادرید
زنده باد رئال مادرید مرگ بر بارسلونا
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رئال مادرید و آدرس madridismo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طبق پیش بینی های انجام شده، در زمان برگزاری دیدار دو تیم زسکامسکو و رئال مادرید، دمای هوا 9 درجه زیر صفر خواهد بود

 
Liga BBVA: Real Madrid-Zaragoza: Kaka, Marcelo
- پنج سالی بود که رئالی ها دو روز زودتر از برگزاری مسابقه اروپایی شان به کشوری دیگر سفر نکرده بودند؛ کهکشانی ها در طول سالهای اخیر تنها یک روز قبل از روز مسابقه سوار بر هواپیما می شدند ولی شرایط بازی آتی رئالی ها در لیگ قهرمانان اروپا شرایط متفاوتی است.
بازی مقابل زسکا مسکو در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا باعث شده تا مادریدی ها تغییراتی را در برنامه هایشان درمقایسه با سالهای اخیر انجام دهند و فصل زمستان مقصر اصلی تغییرات استراتژیک در برنامه های مورینیو است.
مادریدی ها ساعت 20.00 (به وقت اروپای مرکزی) روز یکشنبه هفته آینده و دو روز قبل از آغاز بازی شان در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی چمپیونز لیگ روانه مسکو می شوند و طبق پیش بینی های انجام شده، در زمان ورود کاروان مادریدی به مسکو، دمای هوای این شهر 10 درجه زیر صفر خواهد بود.
سفر زودهنگام رئالی ها به خاطر تطبیق یافتن بازیکنان این تیم با شرایط سخت آب و هوایی است. تیم مادریدی روز دوشنبه در ورزشگاه لوژنیکی تمرین خواهد کرد و در آن روز حداقل دمای هوای مسکو به منفی یازده درجه خواهد رسید.
شاگردان مورینیو باید با هوای سرد و چمن مصنوعی زمین مسابقه تطبیق پیدا کنند.
دوشنبه گذشته دمای هوای مسکو به منفی 31 درجه رسیده بود ولی از روز سه شنبه، دمای هوا افزایش می یابد.
طبق پیش بینی های انجام شده، در زمان برگزاری دیدار دو تیم زسکامسکو و رئال مادرید، دمای هوا 9 درجه زیر صفر خواهد بود و باد شدیدی هم نخواهد وزید و شدت وزش باد 12 کیلومتر در ساعت خواهد بود و البته احتمال بارش برف می رود که در صورتی که این اتفاق بیفتد، دمای هوا در زمان برگزاری مسابقه 15 درجه زیر صفر خواهد شد.
آخرین باری که مادریدی ها دو شب خارج از مادرید سر کرده بوند، در جریان دیدار این تیم مقابل استوا بخارست در روز 17 اکتبر سال 2006 بود که البته دلیل آن سفر زودهنگام، شرایط آب و هوایی نبود، چرا که در آن زمان،کاپلو مربی رئال بعد از شکست تیمش مقابل ختافه، ترجیح داده بود تا تیمش یک روز بعد از شکست به بخارست سفر کند تا بتواند تمرینات بیشتری را با شاگردانش انجام دهد
رئالی ها تجربه انجام بازی در روزهای سرد را هم دارند. آنها در سپتامبر سال 2008 در مقابل زنیت سنت پترزبورگ به میدان رفته بودند و در نوامبر سال 2008 هم تجربه انجام بازی در مینسک را دارند. آخرین بازی آنها در روزهای سرد زمستانی مقابل باته بوریسوف در مینسک بود که در زمان برگزاری آن بازی دمای هوا منفی ده درجه زیر صفر بود و البته آن بازی با برد 0-1 رئال به اتمام رسید. در آن سفر، کاروان رئال 1500 کیلو لباس گرم به همراه برده بود؛ 50 گردنبند گرم، 120 جفت دسکتش،140 جفت جوراب و 150 پیراهن ترماتیک. اکنون مسئولان تدارکات باشگاه مادریدی هم تجهیزات مشابهی را برای سفر به مسکو ترتیب دیده اند
[ جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:13 ] [ یاسر شایان ]

هفته بیست وسوم لالیگا شنبه شب با برگزاری سه دیدار آغاز می شود

 
 

 

 – هفته بیست و سوم رقابتهای لالیگا شنبه شب با برگزاری سه دیدار آغاز می شود. شش دیدار در روز یکشنبه و یک دیدار هم در روز دوشنبه برگزار خواهد شد تا پرونده رقابتهای این هفته فوتبال اسپانیا بسته شود.

در مهمترین دیدار این هفته بارسلونا در دیداری سخت میزبان والنسیاست و رئال مادرید در خانه مقابل راسینگ سانتاندر قرار می گیرد

این درحالی است که درپایان هفته بیست و دوم این رقابتها رئال مادرید با 58 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. بارسا با ده امتیاز کمتر و 48 امتیاز دوم است و والنسیای 40 امتیازی در رده سوم قرار دارد. دو تیم لوانته و اسپانیول هر دو با 32 امتیاز در رده های چهارم و پنجم هستند و تیمهای اتلتیکو مادرید، مالاگا و اوساسونا هر سه با 31 امتیاز در رده های بعدی قرار دارند

برنامه بازیهای این هفته رقابتهای لالیگا بدین ترتیب است:

شنبه 29 بهمن (18 فوریه)

ختافه- اسپانیول

رئال مادرید- راسینگ سانتاندر

سویا- اوساسونا

یکشنبه 30 بهمن (19 فوریه)

گرانادا- رئال سوسیداد

اتلتیک بیلبائو – مالاگا

رئال مایورکا- ویارئال

اسپورتینگ خیخون- اتلتیکومادرید

لوانته- رایو وایه کانو

بارسلونا- والنسیا

دوشنبه 1 اسفند (20 فوریه)

ساراگوسا- بتیس

[ جمعه 28 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:9 ] [ یاسر شایان ]

ستاره سابق باشگاه اعلام کرد از موزه های دیگر پیشنهادهایی برای اهدای این لوازم دریافت کرده بود اما ترجیح داد آنها را به موزه سانتیاگو برنابئو اهدا کند.

 

- آلفردو دی استفانو، اسطوره باشگاه رئال مادرید، 659 قطعه از گنجینه شخصی اش را به موزه باشگاه رئال اهدا کرد.

ستاره سابق باشگاه اعلام کرد از موزه های دیگر  پیشنهادهایی برای اهدای این لوازم دریافت کرده بود اما ترجیح داد آنها را به موزه سانتیاگو برنابئو اهدا کند.

او در گفتگو با نشریه آ.اس گفت:" می خواهم هواداران و اعضای باشگاه از دیدن آنها لذت ببرند. این پیشنهاد از طرف من ارائه شد و باشگاه هم آن را پذیرفت.

من تنها می خواستم مطمئن شوم که همه لوازم در جای مطمئنی نگهداری شود. من پیشنهادهای دیگری داشتم اما آنها را رد کردم و همه این خاطرات را به باشگاه رئال اهدا کردم."

دی استفانو که در سطح ملی برای آرژانتین و اسپانیا بازی کرد، در کمتر از 400 بازی برای رئال، بیش از 300 گل به ثمر رساند.

[ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:9 ] [ یاسر شایان ]

شانرده هفته تا پایان راه باقی مانده، ولی به سختی می توان از این که کورس قهرمانی تمام شده اجتناب کرد. این کورس همان جایی تمام شد که سال پیش تمام شده بود

 
Barcelona, Egypt, port said
 

آیا عصر بارسای گواردیولا تمام شده؟ آیا مورینیو سرانجام پپ را به زانو درآورده؟ آیا رئال بهترین تیم جهان شده؟ سید لاو در گاردین با قلم پر آب و تابش به چگونگی عقب افتادن بارسلونا در لالیگا از رئال پرداخته. به چرایی لغزش کاتالان ها. به کالبد شکافی جلو افتادن مادریدی ها. به خیلی چیزهای دیگر.

 یک

ژرارد پیکه خواسته و ناخواسته حرف درستی زد. او هفته قبل یا کمی پیشتر که رئال مادرید فاصله اش را در صدر به هفت امتیاز رساند با تاکید گفت بارسلونا هر آن چه در توان دارد انجام خواهد داد تا فصل پیش رو برای ژوزه مورینیو و تیمش طولانی تر شود. شنبه شب که فرا رسید بارسلونایی ها، ادامه فصل پیش رو را برای رئال طولانی تر کردند... و همین طور برای سایرین: سه ماه انتظار برای فرجامی اجتناب ناپذیر. بیش و کم نزدیک به نیم فصل انتظار برای تمام شدن فصل. انتظاری برای رئال مادرید تا سرانجام جام قهرمانی لیگ را بالا ببرد. تا جام را پس از چهار سال از بارسلونا پس بگیرد. انتظاری برای همه طرفداران فوتبال شبیه صف کشیدن در اداره پست. بدون جرئت تکان خوردن. تا جلو رفتن هفته به هفته به سوی پایان فصل. انتظاری طولانی، انتظاری برای رئال مادرید که ارزشش را خواهد داشت.

Champions League, Bayer Leverkusen vs FC Barcelona, Robin Dutt, Pep Guardiola

شانرده هفته تا پایان راه باقی مانده، ولی به سختی می توان از این که کورس قهرمانی تمام شده اجتناب کرد. این کورس همان جایی تمام شد که سال پیش تمام شده بود. رئال مادرید در ژانویه 2011 "اشتباه نابخشودنی" را در پامپلونا انجام داد که رقابت قهرمانی را خیلی زود تمام کرد. با شکست 0-1 برابر اوساسونا. آن اشتباه نابخشوده در فوریه 2012 امسال از بارسلونا سر زد. آنها جایی شکست خوردند که اجازه شکست نداشتند. شکست 2-3. در همان استادیوم. در همان هوای سرد، زیر همان بادهای تند. روی همان زمین یخ زده. نمایش فوق العاده نیمه دوم – بارسلونا با یازده شوت و اوساسونا با سه – برای تغییر نتیجه کافی نبود. کافی نبود تا نظر کارلس پویول که می گفت "بدترین نیمه ای که بیاد می آورم" را تغییر دهد.

دو

پپ گواردیولا پیش از بازی شرایط بارسلونا در لیگ را مثل قرار گرفتن "روی لبه پرتگاه" توصیف کرده بود. شرایط بارسا شب بعد که رئال مادرید، لوانته را پس از آغازی دشوار 2-4 شکست داد، بد و مخاطره آمیزتر شد. شاید آنها هنوز از لبه پرتگاه چند صد فوتی مثل کارتون ها روی سنگ های سفت سقوط نکرده باشند، ولی بین زمین و هوا سرگردان مانده اند. با دستانی که سنگ لقی را در لبه پرتگاه چسبیده که نهایتا به رتبه دوم ختم می شود. در حالی که رئال مادرید بالای پرتگاه ایستاده و با شیطنت پاهایش را روی انگشت های بارسا فشار می دهد... پرسش این است "کی؟". پرسش این است مادریدی ها تا کی از تماشای بارسای آویزان مانده بین زمین و هوا لذت می برند؟ آیا می توانند پیش از سفر به نوکمپ عنوان قهرمانی را بدست آوردند و ستاره های کاتالان را به صف شدن و دست زدن برای خود وادار کنند؟ 

Andres Iniesta - Barcelona

سه

البته ما هم تا پایان فصل چیزی برای فکر کردن خواهیم داشت. محض نمونه لیگ قهرمانان. ال موندو تیتر دوشنبه اش را به "بیاید دنبال لیگ قهرمانان برویم" اختصاص داد و اسپورت هم نوشت " نباید لیگ قهرمانان از چنگمان بلغزد". نکته اشاره شده کاملا عیان بود: سرنوشت لیگ روشن شده. در مارکا یکشنبه عنوان "پایان" جلب نظر می کرد و در مارکا دوشنبه جمله "و حالا برویم دنبال لیگ قهرمانان". حالا که سرنوشت لیگ روشن شده. حالا که شعار طرفداران از "چهار امتیاز!" به "پنج امتیاز!" و به "شش امتیاز!" و سپس شعار "هفت امتیاز!" به ترکیبی رسیده تا تیتر اول روزنامه آس بشود "ده امتیاز!"...  حالا که مادرید با ده امتیاز بیشتر در صدر ایستاده و شانزده بازی باقی مانده. حالا که پدرو می گوید "...شرایطمان با هفت امتیاز فاصله سخت بود و حالا با ده امتیاز..." . حالا که ویکتور والدس می افزاید "... اوضاع لیگ حالا برایمان سخت شده. این جا سقوط کردیم. بازگشت از این مسیر دشوار شده". حالا که گواردیولا در پاسخ آیا لیگ برای بارسا تمام شده جواب می دهد "باید در اروپا از عنوانمان دفاع کنیم" و می افزاید "... مردم که ابله نیستند". حالا که پیکه می گوید "ده امتیاز خیلی امتیاز است".

خیلی امتیاز. امتیازهای لعنتی. بیش از امتیازهایی که رئال در سراسر فصل از دست داده. هر چند مورینیو گفته "بی تردید ما هم خواهیم لغزید"، ولی رئال بی تردید آن قدرها هم نخواهند لغزید. حتی اگر تا پایان فصل سه بازی را ببازد – حتی اگر سه بار راهی خانه اتلتیک بیلبائو، اتلتیکو مادرید و بارسلونا شود – هم می تواند لیگ را فتح کند. آن هم با این فرض که بارسلونا همه بازی هایش را ببرد، که احتمالا چنین نخواهد شد.

می توان شکست در اوساسونا را برگرفته از درجه حرارت سقوط کرده در هوای بسیار سرد قلمداد کرد. برگرفته از زمین یخ زده سفت. برگفته از غیبت پنج قهرمان جهان: سسک فابرگاس، داوید ویا، سرجیو بوسکتس، آندره س ایتیستا و ژاوی.  ولی همه چیز در آن شب خلاصه نشد. شب های دیگر هم جلب نظر می کردند. شکست در اوساسونا بدین معنی بود که بارسلونا خارج از خانه فقط چهار بار برده. پنج بار تساوی کرده و دو بار شکست خورده. بدن معنی که لیونل مسی خارج از خانه فقط چهار گل زده (سه تایش هم برابر مالاگا). در حالی که مادرید خارج از خانه نه بار برده، یک بار تساوی کرده و فقط یک بار شکست خورده. کریستیانو رونالدو هم دور از برنابئو یازده بار دروازه ها را گشوده.

بارسلونا تا این جا 48 امتیاز کسب کرده، در حالی که فصل پیش در همین زمان 61 امتیازی بود. بارسا در این فصل همان تعداد امتیاز از دست داده که رئال فصل پیش در همین برهه امتیاز از دست داده بود. همان دورانی که رئال 0-5 برابر بارسلونا خرد شد. همان دورانی که برابر اسپورتینگ، ساراگوسا و اوساسونا شکست خورد و به تساوی مقابل دپورتیوو، مایورکا، لوانته و المیرا تن داد. آنها در آن چهار بازی فقط یک گل زدند. البته تساوی های این فصل بارسا برابر تیم های قوی رقم خورده. برابر اتلتیک بیلبائو، اسپانیول، والنسیا، ویا رئال، سویا و رئال سوسیداد. تساوی هایی به قیمت گزاف. نکته این است تساوی ها حالا شکست محسوب می شوند و شکست ها، مصیبت. بارسا تاکنون در این فصل 16 امتیاز از 33 امتیاز خارج از خانه را واگذار کرده. از کف داده.

Spanish Supercopa: Leo Messi (FC Barcelona)

خستگی و مصدومیت ها در این سقوط نقش داشتند. بارسلونا در ماه ژانویه هشت بار به میدان رفت. برای مسابقات جام باشگاه های جهان راهی شرق آسیا شد که به معنی برگزاری بازی های بیشتری در زمان کوتاهی بود... مردان میانی بارسا در لیگ طی هفته ای که سپری شد خاویر ماسکرانو، سرجیو بوسکتس و تاگو بودند. ؟ حقیقت این بود استراحت دادن به بازیکنان و تمرکز بر لیگ قهرمانان ضرورتی اجباری بشمار می رفت. ژاوی با در آشیل دست و پنجه درد می کند. اینیستا تازه از بند مصدومیت رهایی یافته. فابرگاس از تعطیلات کریسمس تاکنون محو شده و ساق پای بوسکتس چاک عمیقی برداشته. الکسی سانچز مصدوم شده، پویول بازی های پرشماری را از دست داده. پیکه بندرت نشانی از روزهای اوجش داشته و زانوی ویا هم شکسته. فقط مسی است که مصدوم نشده. ولی به نظر می رسد حتی او هم تیزی و برندگی گذشته را ندارد.

در کنار همه اینها پرسش هایی در باره انگیزه جاری هستند. پس از سه سال قهرمانی لیگ و فشار ناشی از فتح عناوین پی درپی با لزوم کسب 90 امتیاز در دو فصل قبل، نزول در برخی مقاطع اجتناب ناپذیر نشان می داد... چنان که پویول گفت "ما ماشین نیستیم".

چهار

البته برای اذهان توطئه پرداز، پاسخ ساده تری هم وجود دارد. وقتی سانچز دروازه رئال را در دقیقه 81 گشود، که می توانست گل تساوی بخش باشد، ولی پرچم کمک داور بالا رفت، گواردیولا رو به داور بسان ماهیگیری که رو به همکارش اشاره می کند حواسش را جمع کند، اعلام کرد سانچز چقدر از خط آفساید دور بوده...پس از بازی روشن شد گل بدرستی مردود اعلام شده – پس از بارها تکرار و تکرار و رسیدن به اختلافی بسیار اندک – ولی رسانه های کاتالونیا دست از اعتراض برنداشتند. نویسنده نشریه اسپورت نوشت "... فشار مورینیو روی داوران جواب داده ". آنها از این نکته آسان عبور نکردند که رئال تاکنون در این فصل ده ضربه پنالتی بدست آورده – بیش از هر تیمی در اروپا – و حتی یک بار هم ضربه پنالتی بر علیه اش اعلام نشده. در حالی که سه ضربه پنالتی علیه بارسا اعلام شده. هر چه باشد تعداد ضربه های پنالتی که به سود رئال در سه ماه اخیر اعلام شده بیشتر از همه ضربه های پنالتی بوده که به سود بارسا از بدو ورود گواردیولا اعلام شده.

البته آمار و ارقام و آن نق زدن ها بازگوکننده چیزهایی هم هستند، ولی شاید نه آن قدر که مورد اشاره قرار می گیرند... آنها بازتابنده قدرت تهاجمی مادریدی هایی بشمار می روند که در این فصل بی ترحم بوده اند – بندرت علامت سئوال هایی در باره ده ضربه پنالتی رئال که بدرستی اعلام شدند جلب نظر کرده – و البته این که بارسا در مقایسه با گذشته زخم پذیر شده. بله برخی تصمیم ها تعیین کننده هستند، ولی نمایش تیم ها اهمیت بیشتری از آمار، ارقام و سوء ظن ها دارند. مادریدی ها برخلاف بارسلونایی ها دور از خانه حریفانشان را له کرده اند... شش بار در این فصل از حریفان عقب افتاده اند، ولی پنج بار پیروز شده اند و برغم گشودن دروازه ها باز هم به دنبال گل های بیشتری رفته اند.

Liga BBVA: FC Barcelona-Real Sociedad: Christian Tello

آنها بی امان هستند،غیر قابل مقاومت و با تنوع حیرت انگیزی در ترکیب و حمله. تعداد بازیکنان بزرگ رئال نمایانگر قدرتشان است. سیزده بازیکنی که یکشنبه برای رئال پا به میدان گذاشتند جمعا 364 میلیون پوند می ارزیدند (برای آن هایی که علاقه دارند قیمت بارسایی های به میدان رفته 115 میلیون بود) و برغم تنش فراوان میدان و اشتباهات آشکار، آن چه مورینیو انجام داده قابل توجه بوه. مورینیو که دومین فصل متوالی است رهبری رئال را در دست دارد. چیزی که همتایان قبلی فرصتش را نداشتند. مادریدی ها حتی وقتی خوب هم بازی نمی کنند، قدرتی بی بدیلشان را به رخ می کشند. قدرت جسمی شان حیرت انگیز است و تیزهوشی شان غبطه آور. میگل انخل مدیر ورزشی سابق رئال گفت " وقتی برابر مادریدی ها متقاعد شده اید می توانید برنده شوید، ناگهان دو، سه یا چهار گل عقب می افتید... وقتی تصور می کنید خوب بازی کرده اید، له می شوید". کافی است به تعداد فرصت هایی که مادریدی ها از ضربه کرنر حریفانشان خلق کرده اند نگاه کنید... آنها در این فصل فقط به لوانته و ریسینگ گل نزده اند... دور از خانه دو بازی را با زدن سه گل به پایان برده اند، دو بار با زدن چهار گل و دو بار با شش گل. آنها فقط باید پس از آن سقوط طولانی پر آب و تاب انتظار بکشند. انتظار طولانی. ولی آیا شانزده هفته انتظار پس از چهار سال زمان طولانی است؟ 
[ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ] [ 11:52 ] [ یاسر شایان ]

سرمربی 61 ساله تیم ملی اسپانیا معتقد است که بارسایی ها کار سختی در بازپس گیری صدرنشینی جدول لالیگا از رئال خواهند داشت

 

 

]- بیسنته دل بوسکه سرمربی تیم ملی اسپانیا در صحبتهایی اعلام کرد که بارسلونا کار خیلی سختی را در بازپس گیری صدر جدول رقابتهای لالیگا از رئال خواهد داشت

بارسلونا اکنون و بعد از شکست 2-3 مقابل اوساسونا در دیدار این هفته خود در رقابتهای لالیگا، فاصله ای 10 امتیازی را با رئال صدرنشین خواهد داشت

دل بوسکه در صحبتهایی به خبرنگاران گفت:« رئال ده امتیاز بیشتر از بارسا کسب کرده که خیلی زیاد به نظر می رسد. البته بازیهای زیادی تا پایان فصل مانده است.»

این درحالی است که دل بوسکه اخیرا اعلام کرده بود که مربیگری در تیم ملی اسپانیا آخرین تجربه مربیگری او در دنیای فوتبال است و با اتمام قراردادش با دنیای مربیگری خداحافظی خواهد کرد. او در پاسخ به سوالی درمورد میزبان احتمالی فینال کوپا دل ری گفت:« فینال کوپا دل ری جذاب ترین بازی برای بازیکنان و هواداران است .پس بهترین گزینه این است که این بازی در ورزشگاهی برگزار شود که همه می خواهند.این مشکل فدراسیون فوتبال اسپانیا و همچنین باشگاه هایی است که در فینال حضور دارند.»

[ پنج شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, ] [ 11:47 ] [ یاسر شایان ]

ثبت نام از بازیکنها شروع شده، به مردم عادی هم رسیده. بارسایی ها هم بی آنکه خودشان بدانند، عضو افتخاری باشگاه شده اند

 
Jose Mourinho - Real Madrid
 

1- دو تیم گرم بازی هستند. بازی به دقایق پایانی خود نزدیک شده است. اگر رئال مادرید یک گل بزند، بارسلونا حذف خواهد شد. تماشاگران فرصت پلک زدن ندارند. نفس ها در سینه حبس شده است. داور هنوز وقت بازی تمام نشده سوت میزند. بازی تمام میشود. رئالیها به سمت داور حمله میبرند. کاری از دستشان بر نمی آید. بازی تمام شده. بارسلونا صعود کرده. رئال حذف شده. یک اتفاق معمول در فوتبال.
 2- سایتها را چک میکنم تا ببینم مربیان بعد از بازی چه گفته اند. مورینیو (سرمربی رئال مادرید) همیشه حرفهای جالبی دارد. دوست داشتم ببینم ایندفعه بعد از 6 باخت متوالی از بارسلونا به ناتوانی اش اعتراف میکند یا نه. خوشبختانه فقط من نبودم که منتظر بودم. ظاهرا خیلی ها چشمشان به دهان مربی بوده. ساعتی بعد از بازی، گزارش کنفرانس خبریِ بعد از بازی منتشر شد. مورینیو باز هم گل کاشته بود. جوابها را در سه چهار کلمه که غالبا بینشان «نمیدانم» یا «از خودشان بپرسید» داشت، داده بود. ظاهرا چون از دست مطبوعات اسپانیا عصبانی بوده اینطور جواب داده. اما این ظاهر قضیه بوده. فکر دیگری در ذهن مربی است.
 3- فردای مسابقه، عکسی از مورینیو منتشر شد. این عکس مربی را در پارکینگ ورزشگاه نئوکمپ نشان میداد که به اتومبیل داور مسابقه تکیه داده و منتظر است که داور بیرون بیاید. حالا اینکه به داور چه گفته دقیقا معلوم نیست، اما نقطه مشترک همه ی جمله های نقل شده یکی است: «تو چه بازیگری هستی».
 4- دیوید فینچر فیلم معروفی دارد به نام «فایت کلاب». در این فیلم که کلی فلسفه هم پشتش هست، دو شخصیت میبینیم. یکی شرور و بی قید و بی خیال، به نام تایلر داردن (با بازی برد پیت) و دیگری منضبط و مرتب و مقرراتی (با بازی ادوارد نورتون). این دو همیشه با هم درگیرند. اما شخصیت بی قید، زورش می چربد و به کمک شخصیت منضبط با هم یک باشگاه زیر زمینی راه می اندازند که در آن مردم جمع میشوند و همدیگر را میزنند. شخصیت منضبط که میبیند شخصیتِ بی قید شورش را درآورده، می خواهد که راهش را بکشد و برود. اما در انتهای فیلم است که میفهمیم این دو در حقیقت یکی بوده اند؛ دو شخصیتِ کاملا متضادِ یک نفر.
 5- همه ی ما اگر هم تمام تلاشمان را بکنیم، باز هم تمایل داریم به بی قانونی. عموما هم شرایطش را نداریم اما همیشه کسانی را که در رعایت نکردن اصول شهره بوده اند، در دلمان ستایش کرده ایم. همه ی ما یک شخصیتِ بی قیدِ درون داریم.
 6- مورینیو را اکثر مردم فرد خوش اخلاقی نمیدانند. چون با قاعده های معمول بازی نمیکند. چون با چارچوبی که از یک آدم خوب در ذهن داریم نمیخواند. چون شبیه آدمهای خوبی که میشناسیم نیست. چون هر حرفی را که میخواهد میزند، چون هر کاری را که میخواهد میکند.
 7- لیگ ادامه پیدا کرده. اختلاف امتیاز رئال و بارسا هفته به هفته بیشتر میشود. ژاوی لاسانا دیارا را حیوان خطاب میکند. گواردیولا که اصولا درباره داور حرفی نمیزند، به داوری اعتراض میکند. حتی به سبک مورینیو به داور نزدیک میشود و چیزی در گوشش میگوید. سران باشگاه کاتالان ناکامی هایشان را گردن داوری می اندازند. بارسلونا فهمیده که نمیشود مثل سابق، شاگرد ساکت و درسخوان کلاس بود و از معلم نمره گرفت. آن هم در کلاسی که مورینیو، با شلوغ کاری هایش نبض همه چیز را در دست دارد.
 8- توز با مانچینی مشکل پیدا کرده. حاضر به بازی نمیشود. لوئیس سوارس دو هفته بعد از پایان محرومیت 8 جلسه ای اش، باز هم جنجال درست می کند. پله و مسی و مارادونا هم دائما با هم گلاویزند. زلاتان هنوز محرومیت های قبلی اش تمام نشده دوباره محروم می شود. همه به نوعی دنبال جنجالند. همه فهمیده اند که چقدر با دعوا به آرامش می رسند.
 9- مورینیو، تایلر داردن دنیای فوتبال است. او در یک دنیای قانونمندِ پاستوریزه، برای خودش یک فایت کلاب راه انداخته. ثبت نام از بازیکنها شروع شده، به مردم عادی هم رسیده. بارسایی ها هم بی آنکه خودشان بدانند، عضو افتخاری باشگاه شده اند.
 10- «باشگاه مشتزنی» آقای خاص، همچنان عضو میپذیرد. علی الخصوص حالا که در لالیگا، قوهای سفید، با اختلاف امتیازی به اندازه انگشتان دو دست، بالاتر از بهترین تیم قرن بر جایگاه اولی تکیه زده اند.

[ چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:29 ] [ یاسر شایان ]

مهاجم آرژانتینی، کریم بنزما و آلوارو آربلوا امیدهای زیادی به بالای سربردن جام قهرمانی لالیگا دارند

 

 

- گونسالو ایگواین مهاجم آرژانتینی باشگاه رئال مادرید معتقد است که مادریدی ها جام قهرمانی لالیگا را در دستانشان دارند. این درحالی است که آنها اکنون با 10 امتیاز فاصله نسبت به بارسا در صدر جدول لالیگا قرار دارند

باشکست 2-3 بارسا مقابل اوساسونا در دیدار شنبه شب، و برد رئال مقابل لوانته، اکنون شاگردان مورینیو نفس راحتی در صدر جدول می کشند

گونسالو ایگواین ستاره آرژانتینی بارسا در صحبتهایی به مارکا گفت:« ما خوشحال هستیم، چون در مسیر رو به جلویی هستیم. واقعیت این است که ما هنوز فکر نمی کنیم که به مقصد رسیده ایم و راهی طولانی جلوی ماست. جام قهرمانی لالیگا در دستان ماست ولی باید به تلاش ادامه دهیم.»

 

کریم بنزما، ستاره فرانسوی رئال هم با صحبتهای هم تیمی اش موافق است:« ما بازی فوق العاده ای ارائه دادیم ولی الان باید به همین روند ادامه دهیم.. اختلاف امتیاز با بارسلونا فوق العاده است ولی هنوز باید به مبارزه کردن ادامه دهیم، چون راهی طولانی پیش روی ماست. هنوز کار برای ما تمام نشده. ما از اینکه در صدر هستیم خوشحال وراضی ایم و از همین رو این برد را با هم جشن گرفتیم. البته دریافتیم که باید بازی به بازی پیش برویم.»
آلوارو آربلوا هم ازهم تیمی هایش خواسته تا جام قهرمانی لالیگا را مال خود ندادند و به حریفان بی احترامی نکنند:« بازی های زیادی مانده و این بی احترامی به حریفان است که بگوئیم که تکلیف جام قهرمانی لالیگا روشن شده. الان باید به بازی شنبه شبمان مقابل راسینگ فکر کنیم و گام به گام به جلو برویم.»

 

[ سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, ] [ 10:50 ] [ یاسر شایان ]

به بهانه رسیدن فاصله رئال مادرید تا تیم دوم لالیگا به عدد 10 ، کنایه های هواداران رئال به بارسلونایی ها آغاز شده است

 
Gerard Pique - 5-0
 - کف دست و 5 انگشت جرارد پیکه بدل به کالت دوران پپ گواردیولا در بارسا شد؛ این لحظه ای بود که بارسا گل پنجم را به رئال مورینیو زده بود و پیکه به  دست راست خود را بالا برد تا این برد استثنایی را جاودانه کند.
اما یک سال بعد از آن شکست رئال با 10 امتیاز برتری در لالیگا دوباره غرور خود را احیا کرده است تا هواداران در شبکه های اجتماعی انتقام خود را از بارسلونا و پیکه بگیرند . جالب اینکه مبدع این حرکت توماس رنکرو سردبیر روزنامه آس است که امسال برخلاف مارکا - پرتیراژترین روزنامه ورزشی اروپا و مادرید - همواره از ژوزه مورینیو حمایت کرده است. 
این عکس پیکه در فتوشاپ با دقت دستکاری شده است؛تماشا کنید:

http://s1.picofile.com/file/7297422903/Pique_doble_mano_diez_puntos.jpg

 

 

[ سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, ] [ 10:48 ] [ یاسر شایان ]

رئال مادرید در حالی لوانته را برد که کریستیانو رونالدو گل شماره 4000 این باشگاه در سانتیاگو برنابئو را به ثمر رساند

 
Cristiano Ronaldo, Jose Mourinho, Real Madrid, Levante
 
 - کریستیانو رونالدو از برد تیمش برابر لوانته خوشحال است :" شرایط برایم روبراه است . مهم تیم است . " در این باره که برنابئو نامش را صدا زده گفت :" حس شادمانی زیادی پیدا کردم . "
اما این شادی ب دلیل نیست. رونالدو گل شماره 4000 رئال در برنابئو را به نام خودش ثبت کرد تا به تالار افتخارات این باشگاه بپیوندد. او بعد از این گل تماشایی برون فکنی ویژه و احساس برانگیزی داشت و شادی اش را با ژوزه موینیو تقسیم کرد.در این حلقه شادی گرانرو ، په په و راموس هم حاضر بودند.
 سرمربی در مورد صحنه خوشحالی گروهی پس از گل سوم گفت :" این گل جای خوشحالی داشت چرا که فوق العاده ، زیبا و جهانی بود . گل شماره 4,000 در برنابئو بود که کریستیانو شایستگی زدن چنین گلی را داشت .

[foto de la noticia]
[ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:14 ] [ یاسر شایان ]

رونالدو این گل را به ثمر رساند.

 
Cristiano Ronaldo, Real Madrid, Levante
 

 – رئال مادرید در حالی لوانته را برد که کریستیانو رونالدو گل شماره 4000 این باشگاه در سانتیاگو برنابئو را به ثمر رساند.

او با شوت 20 متری خود در نیمه دوم نتیجه بازی را سه بر یک کرد. این 4000 امین گلی بود که رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو زده بود.

ورزشگاه مشهور برنابئو در دسامبر 1947 افتتاح شد.

این همچنین سیزدهمین هت‌تریک رونالدو برای رئال مادرید از زمان انتقالش در سال 2009 بود.

[ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:13 ] [ یاسر شایان ]

لوانته بیش از یک نیمه را ده‌نفره بازی کرد و نتوانست مقابل رئال مادرید مقاومت کند.

 
Real Madrid, Levante
 

 - هت‌تریک کریستیانو رونالدو رئال مادرید را به قهرمانی لالیگا نزدیک‌تر کرد. رئالی‌ها توانستند لوانته را 4 بر 2 ببرند و فاصله را در صدر جدول به 10 امتیاز افزایش دهند. البته لوانته پیش از ده‌نفره شدن در دقیقه 43، در خانه رئال مادرید پیش افتاده بود.

مادرید بازی را بهتر آغاز کرد ولی گوستاوو کابرال در دقیقه 5 برای لوانته گل زد. ضربه ایستگاهی فرانسیسکو فارینوس را سرخیو راموس به شکلی غیرعمدی مقابل پای کابرال انداخت و او از فاصله‌ای نزدیک گل زد.

در دقیقه 45 بود که مادرید گل تساوی را به ثمر رساند. ایبورا، هافبک شماره 10 لوانته به دلیل خطای هند در محوطه جریمه با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد و پنالتی حاصل را رونالدو به گل تبدیل کرد.

در دقیقه 50، گونسالو ایگواین پس از جا گذاشتن مدافع حریف با سانتری عالی توپ را ارسال کرد که رونالدو آن را با ضربه سر دروازه مونوا کرد.

اما گلی که هت‌تریک رونالدو را کامل کرد زیباترین گل او هم بود. او توپ را از فاصله 30 متری گرفت، آن را به فاصله 20 متری آورد و با شوتی مهارنشدنی با پای راستش آن را به گوشه بالای دروازه مونوا فرستاد.

لوانته در دقیقه 63 بازی را سه بر دو کرد. آرونا کونه بالاتر از راموس و په‌په به هوا خاست و دروازه ایکر کاسیاس را با سانتر اسکار سرانو گشود.

اما کار تمام نشده بود و سه دقیقه بعد، رونالدو توپ را به کریم بنزما سپرد و او هم با شوت پای راست گل چهارم را زد.

رئال به این ترتیب با 10 امتیاز اختلاف با بارسلونا در صدر جدول قرار دارد. لوانته هم در رده چهارم ماند، در حالی که آخرین برد آنها در لیگ به 10 دسامبر سال گذشته برمی‌گردد.

[ دو شنبه 24 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:12 ] [ یاسر شایان ]

این ستاره 28 ساله معتقد است که توپچی ها به راحتی اجازه جدایی او را صادر نخواهند کرد: «فکرنمی کنم که سران ارسنال با آغاز روند مذاکرات موافقت کنند

 
 
EPL,Robin van Persie, Arsenal v Blackburn Rovers
 

- روبین فان پرسی،ستاره هلندی باشگاه آرسنال در صحبتهایی تمایلش را نسبت به انتشار اخباری مبنی براحتمال انتقال او به رئال مادرید ابراز کرده است. او که در تمامی تورنمنتهای این فصل توانسته 28 گل برای آرسنال به ثمر برساند، در هفته های اخیر شاهد انتشاراخبار متعددی درمورد انتقال او به رئال و بارسلوناست

این درحالی است که ژوزه مورینیو ،مربی پرتغالی رئال تابستان گذشته  دربازار نقل و انتقالات به دنبال یک مهاجم بود و در جذب سرخیو آگوئرو ناکام ماند ؛چراکه این ستاره آرژآنتینی با قراردادی 40 میلیون یورویی روانه سیتی شد.

مورینیو که این روزها هم کریم بنزما و هم گونسالو ایگواین را در اختیار دارد، تمایل زیادی دارد تا مهاجم تراز اول دیگری را هم به تیمش بیاورد. اکنون شنیده می شود که فان پرسی یکی از آن بازیکنانی است که ممکن است در نهایت روانه سانتیاگو برنابئو شود.

خود فان پرسی در گفتگویی تلفنی به مارکا گفت:« خوشحالم که از تمایل تیم بزرگی مثل رئال مادرید  برای به خدمت گرفتن من، این اخبار را می شنوم. قطعا دوست دارم که دراین تیم بازی کنم.»

قرارداد کنونی فان پرسی با آرسنال در سال 2013 به اتمام می رسد و آینده او مبهم به نظر می رسد.

البته این ستاره 28 ساله معتقد است که توپچی ها به راحتی اجازه جدایی او را صادر نخواهند کرد: «فکرنمی کنم که سران ارسنال با آغاز روند مذاکرات موافقت کنند.»

البته مدیر برنامه های فان پرسی در روز جمعه در گفتگو با گل دات کام مذاکره این ستاره هلندی با مارکا را تکذیب کرد و گفت:« صحت ندارد.هیچ صحبت یا مصاحبه ای نبوده.»
ولی اوگو سرسو، روزنامه نگار مارکا در گفت و گو با گل دات کام اسپانیا اعلام کرد که یکی از خبنرگاران این روزنامه از طریق واسطه ای در کمپ تمرینی آرسنال، با فان پرسی تماس گرفته و به زبان انگلیسی بااو صحبت کرده است.

 

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:45 ] [ یاسر شایان ]

رئالی ها در حال حاضر با 7 امتیاز برتری نسبت به بارسا در صدر جدول لالیگا قرار دارد با این وجود سرمربی پرتغالی نگران سه دیدار آینده تیمش است

 

- ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، اعلام کرد که احساس می کند تیمش نسبت به بارسا دیدارهای دشوارتری در ماه فوریه خواهد داشت.

رئالی ها در حال حاضر با 7 امتیاز برتری نسبت به بارسا در صدر جدول لالیگا قرار دارد با این وجود سرمربی پرتغالی نگران سه دیدار آینده تیمش است.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" احتمالا ماه فوریه برای ما دشوارتر از بارساست. ما مقابل لوانته بازی خواهیم کرد که در جدول چهارم است، مقابل راسینگ سانتاندر که به روزهای خوب شان برگشته اند، رایو وایکانو که یکی از پدیده های این فصل بوده اند و اسپانیول که برای رسیدن به رقابت های اروپایی تلاش می کنند.

ما در فوریه دیدارهای دشواری داریم و تقریبا دیدارهای هیچ تیم دیگری به این اندازه دشوار نیست."

رئالی ها فردا در سانتیاگو برنابئو باید مقابل لوانته قرار بگیرند، تیمی که اولین شکست این فصل رئال را رقم زد و مورینیو معتقد است تیمش دیدار دشواری در پیش دارد.

" باید لوانته را مورد ستایش قرار داد، نه تنها برای پیروزی در دیدار رفت بلکه به خاطر جایگاه شان در جدول در این مقطع از فصل. آنها بازیکنان، مربیان و باشگاه فوق العاده ای دارند."

بعد از اظهار نظر اخیر مورینیو در مورد علاقه مندی اش به بازگشت به لیگ برتر، شایعاتی در مورد آینده او به وجود آمد اما آقای خاص از اظهارنظر در مورد آینده اش خودداری کرد:" فکر می کنید پاسخ من را می دانید. من کسی نیستم که به این شایعات بال و پر بدهم. این سوال را باید از منابع خبری تان بپرسید اما از نظر من این سوال ها تخیلی است. چیز بیشتری برای گفتن ندارم."

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:44 ] [ یاسر شایان ]

بارسلونا دومین شکست فصل خود را متحمل شد، شکستی که می‌تواند فاصله با رئال مادرید را به 10 امتیاز برساند.

 
Pedro, Osasuna, Barcelona
 

 – بارسلونا دومین شکست خود در 47 دیدار اخیر در لیگ را متحمل شد. مردان پپ گواردیولا به دلیل ترکیب عجیب، زمین یخ‌زده و البته رقیب پرانگیزه تن به شکست سه بر دو دادند.

برای بارسلونا سرجی روبرتو، پدرو و تیاگو آلکانتارا به جای چابی، آندرس اینیستا و سسک فابرگاس در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند. اوساسونا شروعی رویایی داشت و در دقیقه 4 به گل رسید. رائول گارسیا توپ را در گوشه محوطه جریمه گرفت و با پاس او بود که دژان لکیچ گل اول را زد.

مردان بارسلونا نمی‌توانستند بازی روان همیشگی خود را روی زمین نامطلوب پامپلونا انجام دهند. در دقیقه 22 بود که لکیچ گل دوم را زد. سانتر آلوارو سخودو با ضربه لکیچ وارد دروازه ویکتور والدس شد.

بارسلونا نمی‌توانست موقعیت ایجاد کند و در بین دو نیمه گواردیولا دست به تعویض زد. او به جای اینیستا، چابی و فابرگاس، ایساک کوئنکا و کریستین تلو را به بازی فراخواند.

کوئنکا در دقیقه 51 پایه گل اول را ساخت و با سانتر او بود که الکسیس سانچس دروازه آندرس فرناندس را گشود.

اوساسونا دست به حمله زد و سانتر عالی نینیو با ضربه گارسیا در دقیقه 56 به گل سوم تبدیل شد. روی این گل ویکتور والدس مقصر بود که توپ را لو داد.

بارسا در دقیقه 73 یک گل دیگر زد. تلو از یار مستقیم خود گریخت و با پاس فابرگاس تازه‌وارد – که جانشین جرارد پیکه شده بود – گل دوم را به ثمر رساند.

الکسیس روی یک ضربه کرنر گل دیگری زد اما داور آن را به دلیل آفساید بودن نپذیرفت.

اکنون اگر رئال مادرید یکشنبه پیروز شود فاصله دو تیم به 10 امتیاز افزایش خواهد یافت.

اوساسونا هم به رده هفتم جدول رسید.

[ یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:43 ] [ یاسر شایان ]

باشگاه فوتبال رئال مادريد اسپانيا براي سومين سال پياپي در صدر فهرست پر درآمدترين باشگاه هاي فوتبال جهان قرار گرفت.


شرکت حسابرسی دلویت (Deloitte) که یک موسسه در زمینه مشاوره امور مالی است در مطالعات سالانه خود درآمد رئال مادرید در 12 ماه گذشته را 479.5 میلیون یورو اعلام کرد که نسبت به سال قبل از آن 9 درصد رشد را نشان می دهد.

36 درصد از درآمدهای رئال مادرید مربوط به فعالیت های اقتصادی مثل تبلیغات و قراردادهای حمایت مالی، 26 درصد مربوط به درآمد حاصل از برگزاری مسابقات مثل فروش بلیت و 38 درصد متعلق به فروش حق پخش تلویزیونی است.



در این فهرست باشگاه بارسلونا رقیب سر سخت رئال مادرید با 451 میلیون یورو درآمد در رتبه دوم قرار دارد. درآمد این باشگاه نیز نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد را نشان می دهد که در صورت قهرمانی مجدد آن در لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا بیشتر هم خواهد شد.



باشگاه بارسلونا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی اسپانیا و اروپا در هر فصل حدود 30 میلیون یورو از طریق قرارداد حمایت مالی خود با بنیاد قطر به دست می آورد و پس از شکست 3 بر 1 منچستریونایتد در فینال مسابقات فصل گذشته لیگ قهرمانان در ورزشگاه ویمبلدون، 51 میلیون یورو نیز به دلیل شرکت در این مسابقات کسب کرد.



این تیم ماه دسامبر در مسابقات جام باشگاه های جهان نیز به قهرمانی رسید که از طریق آن 3.5 میلیون یورو دریافت خواهد کرد اما این مبلغ جزء درآمدهای سال آینده مالی حساب می شود.



'دن جونز'‌ از شرکای تجاری ورزشی شرکت دلویت در این باره گفت: این امر فاصله بین دو باشگاه اسپانیایی را به حداقل خواهد رساند. گرچه عملکرد تیم ها به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا است که جایگاه پردرآمدترین باشگاه ها در سال آینده را مشخص می کند. دو باشگاه به رقم 500 میلیون یورو سود سالانه نزدیک هستند و احتمالا در چند سال آینده از مرز این عدد خواهند گذشت. سود هر کدام از این باشگاه در مقایسه با پنج سال گذشته تقریبا 200 میلیون یورو افزایش یافته که دستاورد قابل توجهی است.



اما باشگاه منچستریونایتد مدافع عنوان قهرمانی انگلیس برای دومین بار در جایگاه سوم پردرآمدترین باشگاه های جهان قرار گرفته است. این باشگاه در یک سال گذشته 367 میلیون یورو درآمد داشته که بالاترین رقم در بین چهار باشگاه انگلیسی صدر جدول است.



بایرن مونیخ با 321.4 میلیون یورو چهارم است و باشگاه های آرسنال، چلسی، آث میلان، اینترمیلان، لیورپول و شالکه در مکان های بعدی قرار دارند. .

[ جمعه 21 بهمن 1390برچسب:, ] [ 22:23 ] [ یاسر شایان ]

دی ماریا در آخرین تمرین رئال در سال 2011 دچار مصدومیت شد و از آن زمان نتوانسته برای تیمش به میدان برود.

 
Angel Di Maria - Real Madrid
 
- آنخل دی ماریا و سامی خدیرا، دو بازیکن اصلی رئال، که به دلیل مصدومیت از ترکیب این تیم دور بودند، بار دیگر به تمرینات تیم شان برگشتند و می توانند رئال را در دیدار این هفته مقابل لوانته همراهی کنند.
دی ماریا در آخرین تمرین رئال در سال 2011 دچار مصدومیت شد و از آن زمان نتوانسته برای تیمش به میدان برود.
انتظار می رفت این ستاره آرژانتینی در دیدار مقابل بارسا در کوپا دل ری به میادین برگردد  اما پیش از آن دیدار دچار مصدومیتی دوباره شد.
اما امروز سایت اختصاصی باشگاه رئال تایید کرد که دی ماریا بار دیگر به تمرینات برگشته و می تواند تیمش را در دیدار این هفته همراهی کند.
خدیرا نیز در دیدار مقابل مالاگا که اوایل سال جدید برگزار شد، آسیب دید اما اکنون به تمرینات برگشته و در آستانه بازگشت به میادین قرار دارد.
 
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:9 ] [ یاسر شایان ]

روزنامه مارکا جلد اصلی روز چهارشنبه اش را به انتشار عکسی از دوران بازیکنی مورینیو اختصاص داده

 
Jose Mourinho, Real Madrid
 
- جلد روز چهارشنبه روزنامه مادریدی مارکا، جلد متفاوتی بود.
این عکس به جوانی مورینیو اختصاص دارد ؛ زمانی که مورینیو با برتن کردن لباس فوتبال در زمین چمن می درخشید و در توضیح این عکس می خوانیم:« مورینیو قبل از آنکه مربی شود، دورانی را هم به عنوان بازیکن فوتبال سپری کرده بود»
تیتر اصلی این مطلب بدین ترتیب است:« بله ، این مو است.»
درادامه می خوانیم:« مربی رئال مادرید،اینتر، چلسی و پورتو،بازیکن دنیای فوتبال بود که در 4 تیم متفاوت فوتبال بازی کرده. سقف فوتبالی او در لیگ دسته دوم پرتغالی بوده. او در بازیهای جام حذفی، یک هت تریک انجام داده. مورینیو وقتی 19 ساله بوده، پدرش را به عنوا مربی اش می دیده و اطلاعات تیم های حریف رابرای پدرش آماده می کرده.»

[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:8 ] [ یاسر شایان ]

ستاره اسپانیایی ترجیح می دهد تا از میان اهداف تیمش ،یکی را انتخاب نکند

 
Xabi Alonso - Real Madrid
 
- ژابی آلونسو ،ستاره باشگاه رئال مادرید یکی از چهره های مراسم معارفه بناید خیریه زنان برای آفریقا بود.دراین مراسم، فلورنتینو پرس،رئیس باشگاه مادریدی هم به عنوان نماینده این باشگاه شرکت داشت
درپایان این مراسم، ژابی آلونسو در گفت وگو با رسانه ها اعلام کرد که به عنوان یکی از سفرای این بنیاد به فعالیت خواهد پرداخت و درمورد مسائل فوتبالی صحبت کرد
او در پاسخ به سوالی درمورد فاصله 7 امتیازی رئال در صدر جدول رقابتهای لالیگا گفت:« در رقابتهای لالیگا، ما راه خودمان را می رویم، بدون وابستگی به فاصله امتیازی ای که با بارسا داریم. این فاصله 7 امتیازی، شیوه بازی ما را تغییر نخواهد داد. ما عقده ای نداریم و به خاطر این هفت امتیاز، سبک بازی مان را تغییر نخواهیم داد ومثل همیشه بازی می کنیم.»
او درادامه صحبتهایش درمورد فرا رسیدن ماه های سرنوشت ساز در رقابتها گفت:« من دوست دارم تا هم در لالیگا و هم در لیگ قهرمانان اروپا به قهرمانی برسیم. هر دوی این تورنمنت ها، دو تورنمنت بسیار مهم هستند و اگر بخواهم یکی از این دو را انتخاب کنم، کار خیلی سختی خواهم داشت. من هیچ وقت در لالیگا به قهرمانی نرسیده ام و از همین رو انگیزه های خیلی زیادی دارم. رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا هم رقابتهای مهم و ویژه ای است.»
این ستاره اسپانیایی درمورد ابهاماتی درباره آینده مورینیو وجود دارد، ادامه داد:« مربی ،به ما هیچ چیزی نگفته .ما برروی بازی کردن تمرکز کرده ایم و الان این مهمترین نکته است. سبک بازی تیم ما خوب بوده است. ما همیشه برای برد به زمین می رویم؛ در تمام بازیها. دوست داریم تا در بازیها حکمرانی کنیم؛ حالا حریف هر تیمی که هست، باشد. ما همیشه همان کار همیشگی را انجام می دهیم.»
او در بخش پایانی صحبتهایش درمورد مشارکت در این پروژه خیریه گفت:« این اقدام خیریه، اقدامی بود که ارزش شرکت در آن را داشت. باید به رشد در قاره آفریقا، در تمامی جنبه ها کمک کنیم.»
 
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:8 ] [ یاسر شایان ]

ستاره اهل مادیرا ، پس از بحرانی که پس از الکلاسیکوی اواسط دسامبر داشت ، کم کم توانست که به یک بازیکن کلیدی و قابل اعتنا در تیم مبدل شود

 
Zinedine Zidane, Real Madrid
 
 - هر کسی در دو ماه اخیر شرایط رئال مادرید را مد نظر گرفته باشد ، می فهمد که کریستیانو رونالدو از نظر رفتارش درون زمین ، تغییرات قابل توجهی داشته است .
به گزارش مرجع خبری رئال  مادرید  ، ستاره اهل مادیرا ، پس از بحرانی که پس از الکلاسیکوی اواسط دسامبر داشت ، کم کم توانست که به یک بازیکن کلیدی و قابل اعتنا در تیم مبدل شود . در آن بازی ، بازیکن پرتغالی مملو از استرس بود که این خشمش پس از گلی که به گرانادا زد و خوشحالی نکرد ، کاملا مشخص بود . کریستیانو رونالدو دوران مشکلی را پشت سر می گذاشت و از سویی بخشی از برنابئو از این که او مقابل دروازه نمی تواند در حد انتظارات باشد ، ناراحت بودند و او را هو می کردند .
حالا مشخص شده است که مسئولان رئال مادرید پس از این اتفاقات ، تمهیدات ویژه ای برای احیای ستاره تیمشان اندیشیده بودند . هدف این بود که اعتماد به نفس به این بازیکن برگردد و بتواند دوباره حمایت مادریدیسموها را بدست بیاورد .
زین الدین زیدان ، بهترین حامی او در این شرایط بود . اسطوره فرانسوی ، به یاد فصل اول حضور خودش در رئال مادرید که مشکل بود ، توانست که به رونالدو توصیه هایی داشته باشد که بهتر شود . بدین تریب زیزو سه بار با رونالدو توصیه کرده و از او خواسته که در بازیها نشانه خشم و نارضایتی نداشته باشد . همچنین از این بازیکن درخواست کرده که بیشتر در خدمت تیم باشد و در حرکات تدافعی حضور داشته باشد . این کاری است که بازیکن پرتغالی پس از صحبت با زیدان بیشتر انجام داد . در واقع از بعد از بازیهای کوپا با بارسلونا ، رونالدو بازیکن دیگری شده و حسابی در خدمت تیم است .
 
[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:49 ] [ یاسر شایان ]

هدیه تولد ستاره پرتغالی حدود 340 هزار یورو قیمت دارد

 
Cristiano Ronaldo - Real Madrid vs Getafe
 

 

- کریستیانو رونالدو برای جشن تولد 27 سالگی اش هدیه ویژه ای داشت: یک لامبورگینی اونتادور LP 700-4 . که موتور V12، 6.5 لیتری و با پتانسیل700 CV داردوسرعت صفر تا صد را در 2.9 ثانیه طی می کند

قیمت این لامبورگینی درحدود 340هزار یورو است.

 












[ چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:48 ] [ یاسر شایان ]

او در حال حاضر در بهترین دورانش از زمان حضور در لالیگا قرار دارد.

 
Cristiano Ronaldo - Real Madrid v Barcelona (Copa del Rey)
 
- کریس رونالدو، ستاره پرتغالی رئال، روز گذشته 27 ساله شد و جشن تولد کوچکی در کنار هم تیمی هایش برپا کرد.
به گزارش گل و به نقل از مرجع خبری رئال، این ستاره پرتغالی عکسی از کیک تولدش در توئیتر منتشر کرد و در کنار آن نوشت:" تولدی برای شروع."
احتمالا رونالدو این جشن تولد را آغاز روزهای خوبش در سال 2012 می داند.
او در حال حاضر در بهترین دورانش از زمان حضور در اسپانیا قرار دارد. او همراه با رئال با 7 امتیاز برتری نسبت به بارسا در صدر جدول قرار دارد. ضمن اینکه در جدول گلزنان نیز بار دیگر صدرنشین است.
 اگر او بتواند با رئال قهرمان لالیگا شود، پنجمین قهرمانی لیگ در دوران فوتبالش را تجربه می کند. یک قهرمانی با اسپورتینگ لیسبون ، سه قهرمانی با یونایتد .
همچنین او دیگر مقابل بارسا یک ناکام نیست. رونالدو در چهار ال کلاسیکوی اخیر ، سه گل زده و در بازی قبلش هم یکی از بهترین ها بود .
او در جدول توپ طلا نیز بالاتر از بقیه است هرچند رقیب سرسختی مانند فن پرسی دارد که تنها دو گل با رونالدو فاصله دارد.

http://s2.picofile.com/file/7284632254/Tarta_cumple_Cristiano_Ronaldo.jpg

[ سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, ] [ 9:31 ] [ یاسر شایان ]

این ستاره برزیلی که روز گذشته تولد 20 سالگی اش را جشن گرفت، از اینکه با ستاره پرتغالی رئال در یک روز به دنیا آمده، به خود افتخار می کند.

 
Neymar - Santos
 
- نیمار، مهاجم سانتوس، با تبریک روز تولد کریس رونالدو، او را یک پدیده واقعی و الگوی خودش معرفی کرد.
این ستاره برزیلی که روز گذشته تولد 20 سالگی اش را جشن گرفت، از اینکه با ستاره پرتغالی رئال در یک روز به دنیا آمده، به خود افتخار می کند.
او در صفحه توئیترش نوشت:" دوست دارم به کریس رونالدو، که الگوی من و یک پدیده واقعی است، تولدش را تبریک می گویم. این برای من یک افتخار است که با او در یک روز به دنیا آمده ام."
نیمار تولدش را با گلزنی در دیدار مقابل پالمیراس جشن گرفت هرچند تیمش در نهایت 2-1 مغلوب حریف شد.
 
[ دو شنبه 17 بهمن 1390برچسب:, ] [ 17:56 ] [ یاسر شایان ]

رئالی ها در حالی شب گذشته مقابل ختافه به پیروزی خفیف 1-0 رسیدند که بازیکنان میزبان معتقد بودند په په روی یک موقعیت با دست مانع از ورود توپ به دروازه شده است.

 
Xabi Alonso - Real Madrid
 
- ژابی آلونسو، هافبک رئال مادرید، از هم تیمی پرتغالی اش، په په دفاع کرد.
رئالی ها در حالی شب گذشته مقابل ختافه به پیروزی خفیف 1-0 رسیدند که بازیکنان میزبان معتقد بودند په په روی یک موقعیت با دست مانع از ورود توپ به دروازه شده است.
اما آلونسو خیلی سریع به این اتفاق واکنش نشان داد و گفت:" آن اتفاق خیلی سریع رخ داد. او نمی توانست فورا واکنش نشان بدهد و توپ به دستش خورد."
آلونسو سپس در مورد نتیجه بازی گفت:" هر دیدار مهم است و ما از این سه امتیاز راضی هستیم زیرا برنامه ما آرام آرام پیش می رود.
ما در انتظار یک دیدار دشوار بودیم، مقابل رقیب همشهری در یک هوای سرد و وزش باد. اما ما بر این مسائل غلبه کردیم و نمایشی حرفه ای داشتیم.
هنوز بازی های زیادی باقی مانده اما ما امروز مقابل رقیب سرسختی بازی کردیم و بسیار راضی هستیم."
   
رئال در حال حاضر با 7 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا در صدر جدول رده بندی قرار دارد.
 
[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ 18:45 ] [ یاسر شایان ]

بازیکنان رئال از کسب پیروزی مقابل ختافه به شدت خوشحال بودند

 
Liga BBVA: Getafe-Real Madrid: Sergio Ramos
 

- شاگردان ژوزه مورینیو پیروزی شان مقابل ختافه را به بهترین نحو ممکن جشن گرفتند

نوری شاهین، اوزیل،سرخیو راموس، ایگواین، کاکا، لاسانا دیارا و کریم بنزما در پایان دیدار تیمشان مقابل ختافه که با تک گل راموس با برتری رئال به پایان رسید، این پیروزی ارزشمند را در اتوبوسی که آنها را به شهرک ورزشی والدبباس بازمی گرداند جشن گرفتند

آنها دراتوبوس عکسی را به یادگاری گرفتند و تعدادی از آنها این عکس را در صفحه توئیترشان قرار دادند. شادی و نشاط باردیگر به اردوی کهکشانی ها بازگشته است

[foto de la noticia]

[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:14 ] [ یاسر شایان ]

مدافع اسپانیایی تک گل تیمش در دیدار شنبه شب ورزشگاه الفونسو پرس را به ثمر رساند

 
Sergio Ramos - Real Madrid
 
- سرخیو راموس شاید یک مدافع باشد، ولی بارها با گلهای تماشایی و حساسش به کمک مادریدی ها آمده است.با حضور او در زمین مسابقه مادریدی ها با اطمینان و اتکای فراوانی بازی می کنند و قرار گرفتن او در کنار په په، قدرت خط دفاعی تیم رئال را بالا می برد. ولی راموس را نباید یک مدافع صرف دانست؛ چرا که این مدافع اسپانیایی برای رئال گلهای حساسی را هم به ثمر رسانده. او در دیدار با ختافه توانست چهارمین گلش در رقابتهای این فصل را به ثمر برساند. ( راموس تاکنون 3 گل در رقابتهای لالیگا و یک گل در لیگ قهرمانان اروپا زده). اولین گل راموس در رقابتهای این فصل لالیگا در مستایا و مقابل والنسیا رقم خورد. او برای بار دوم در برنابئو دروازه گرانادا را باز کردو دردیدار شنبه شب تیمش مقابل ختافه برای سومین بار دررقابتهای این فصل لالیگا به گل رسید. تک گل اروپایی این فصل راموس هم در بازی با المپیک لیون و با ضربه پای چپ این مدافع اسپانیایی از راه رسید. این روزها که پویول گلهای حساسی را برای بارسا به ثمر می رساند، راموس هم به دنبال اثبات توانایی هایش در زمینه گلزنی است و تابه امروز موفق هم بوده.
[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:14 ] [ یاسر شایان ]

در شبی که رئال مادرید بی روح بازی می کرد ، با تک گل سرجیو راموس توانست که به ختافه ، تیمی که از مشکل ترین رقبای فصل شناخته می شد ، غلبه کند و ماه فوریه را هم با برد آغاز کند

 

 – رئال مادرید پیروزی دشواری مقابل ختافه، تیم همشهری به دست آورد. آنها با این پیروزی یک بر صفر فاصله را در صدر جدول موقتا به 10 امتیاز افزایش دادند.

سرخیو راموس در دقیقه 18 با ضربه سری بسیار محکم تنها گل بازی را رقم زد.

تیم میزبان بازی را درخشان آغاز کرد، اما مادریدی‌ها به سرعت بازی را در دست گرفتند و در دقیقه 18 با کرنر دقیق مسعود اوزیل و ضربه سر سرخیو راموس که به گوشه بالای دروازه رفت، پیش افتادند. این ضربه یادآور گل‌هایی بود که کارلس پویول با پیراهن بارسلونا و تیم ملی اسپانیا زده.

این چهارمین گل فصل راموس، و یازدهمین پاس گل فصل اوزیل بود.

مردان ژوزه مورینیو به حفظ توپ ادامه دادند اما تا دقایق زیادی نمی‌توانستند موقعیت‌های خوبی خلق کنند. با این حال در دقیقه 78 بود که گونسالو ایگواین با شوتی دیدنی داشت گل دوم را می‌زد که مویا با واکنشی خارق‌العاده توپ را دفع کرد. در دقیقه 89 هم ضربه کریس رونالدو روی پاس خوسه کایخون وارد دروازه شد اما داور به درستی آن را آفساید اعلام کرد.

اکنون رئال با 55 امتیاز صدرنشین است. ختافه هم با 27 امتیاز نهم است.

 

[ یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:, ] [ 16:13 ] [ یاسر شایان ]

مدتی است که شایعاتی در مورد علاقه مندی باشگاه چلسی به ایگواین و جدایی او از رئال به گوش می رسد

 
 
Gonzalo Higuain - Real Madrid
 
- پدر و مدیر برنامه های گونسالو ایگواین، مهاجم رئال مادرید، اعلام کرد این بازیکن تا زمانی که این تیم قهرمان چمپیونزلیگ نشود، سانتیاگو برنابئو را ترک نخواهد کرد.
این مهاجم آرژانتینی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی رئال با کریم بنزما رقابت دارد و مدتی است که شایعاتی در مورد علاقه مندی باشگاه چلسی به ایگواین و جدایی او از رئال به گوش می رسد.
با این وجود، خورخه ایگواین، پدر و مدیر برنامه های گونسالو ایگواین، اعلام کرد هیچ تماسی از سوی رومن آبراموویچ و باشگاه لندنی با او گرفته نشده و پسرش تنها روی قهرمانی در رقابت های اروپایی تمرکز کرده است.
در تابستان شایعاتی در مورد پیوستن سرخیو آگوئرو به رئال وجود داشت و خورخه ایگواین اعلام کرد تنها  در صورتی که این اتفاق رخ می داد، پیشنهادهای رسیده را بررسی می کردند.
او در گفتگو با نشریه مارکا گفت:" هیچ کس با ما تماس نگرفته است. او تا زمانی که قهرمان چمپیونزلیگ نشود، به جدایی فکر نمی کند.
" اگر رئال آگوئرو را می خرید، ما پیشنهاد های رسیده را بررسی می کردیم."                                          ایگواین در 19 دیدار این فصل لالیگا، 14 گل برای رئال به ثمر رسانده است.
[ شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:45 ] [ یاسر شایان ]

رئالی ها تنها برای کسب سه امتیاز و حفظ فاصله 7 امتیازی در صدر جدول، به مصاف همشهری کوچک شان می روند

 
Liga BBVA: Real Madrid-Zaragoza: Kaka, Marcelo
                           ترکیب احتمالی
 
 

ختافه


مویا
والرا, دیاس, تورس, ماسیله لا
رودریگس, کاسکرو
ریوس, باررادا
, گاویلان
میکو
رئال مادرید


کاسیاس
راموس, په په , کاروالیو, کوئنترائو
گرانرو, آلونسو
اوزیل, کاکا, رونالدو
بنزما

گارسیا برای این دیدار دو بازیکن اصلی اش را در اختیار ندارد و این می تواند برای ختافه دردسرساز شود. رافا به دلیل مصدومیت دیدار امشب را از دست خواهد داد و آلبرتو لوپو نیز محروم است. در خط حمله نیز تردیدهایی در مورد آمادگی میشل وجود دارد. دنیل گیسا نیز به دلیل محرومیت در این دیدار غایب خواهد بود و این فرصت برای میکو فراهم است تا جای او را در ترکیب اصلی بگیرد.
مورینیو هم در این دیدار نمی تواند از چند بازیکن اصلی تیمش استفاده کند. مارسلو به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ مطمئنا دیدار امشب را از دست خواهد داد و آنخل دی ماریا و سامی  خدیرا نیز بعید است بتوانند در این دیدار به میدان بروند. اما ژابی آلونسو که در دیدار هفته گذشته مقابل ساراگوسا به دلیل مصدومیت غایب بود، در چند روز گذشته در تمرینات گروهی رئال حضور داشت و احتمالا از ابتدا به میدان خواهد رفت. سرخیو راموس نیز بعد از پشت سر گذاشتن یک جلسه محرومیت، بار دیگر در دفاع راست قرار خواهد گرفت و زوج قلب خط دفاعی رئال در این دیدار را نیز په په و کاروالیو تشکیل می دهند.


آیا می دانستید؟
- ختافه در 6 دیدار اخیرش شکست نخورده و در 4 دیدار اخیر به پیروزی رسیده است.
- میکو با 6 گل زده، بهترین گلزن این فصل ختافه است.
- ختافه تنها تیمی است که توانسته در رقابت های این فصل بارسا را شکست دهد.
- رئال مادرید در 7 دیدار خارج از خانه اخیرش به پیروزی رسیده است.
- رئال با میانگین 3.5 گل در هر دیدار، بهترین خط حمله لالیگا را در اختیار دارد.
- کهکشانی ها در 6 دیدار اخیرشان در لیگ نتوانسته اند دروازه شان را بسته نگه دارند.
 
[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:47 ] [ یاسر شایان ]

لیونل مسی و ژاوی، ستاره بارسا، به تازگی سطح داوری در لالیگا را زیر سوال بردند و همین باعث شد تا خوسه کایه خون، بازیکن رئال، آبی و اناری ها را ریاکار بنامد.

 
Aitor Karanka, Real Madrid (Getty Images)
 
- آیتور کارانکا، کمک مربی رئال مادرید، در مورد اتفاقات اخیر داوری در بازی های بارسا گفت شاگردان گواردیولا می دانند چگونه با اعتراض های شان داوران را تحت تاثیر قرار دهند.
لیونل مسی و ژاوی، ستاره بارسا، به تازگی سطح داوری در لالیگا را زیر سوال بردند و همین باعث شد تا خوسه کایه خون، بازیکن رئال، آبی و اناری ها را ریاکار بنامد.
گواردیولا خیلی سریع به این صحبت واکنش نشان داد و از بازیکنانش دفاع کرد اما کارانکا اقدام بازیکنان بارسا برای اعتراض به داوری های را زیر سوال برد.
او در گفتگو با مارکا گفت:" آنها می دانند چگونه اعتراض کنند. اما آکنون خودشان هستند که در مورد داوری صحبت می کنند."
کارانکا سپس در مورد شرایط نوری شاهین در سانتیاگو برنابئو صحبت کرد و گفت:" او در حال حاضر در شرایط خوبی از نظر اعتماد به نفس قرار ندارد زیرا از نظر بدنی در شرایط خوبی نیست و فرصت کافی پیدا نکرد.
او به عنوان یک بازیکن خوب از آلمان به اینجا آمد و به نظر می رسد هنوز با شرایط اینجا تطبیق پیدا نکرده است. "
کارانکا همچنین تاکید کرد ژابی آلونسو می تواند در دیدار فردا مقابل ختافه به میدان برود اما آنخل دی ماریا هنوز شرایط بازی کردن را پیدا نکرده است.
" ژابی با ما تمرینات خوبی را پشت سر گذاشت اما دی ماریا هنوز به طور 100 درصد آماده نیست."
 
[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 21:46 ] [ یاسر شایان ]

هفته بیست و یکم رقابتهای لالیگا شنبه شب با برگزاری 5 دیدار آغاز می شود

 
La Liga BBVA (Spain)
 

 

- هفته بیست و یکم رقابتهای لالیگا شنبه شب با برگزاری 5 دیدار آغاز می شود و در روزهای یک شنبه و دوشنبه ادامه خواهد یافت

این درحالی است که درپایان هفته بیستم این رقابتها، رئال مادرید با کسب 52 امتیاز صدرنشین رقابتهاست. بارسلونا با 45 امتیاز در رده دوم قرار دارد و والنسیای 36 امتیازی،سوم است. لوانته واسپانیول هر دو با 31 امتیاز در رده های چهارم و پنجم هستند وتیمهای اتلتیک بیلبائو، اتلتیکومادرید، مالاگا، ختافه و اوساسونا در رده های ششم و دهم هستند.

برنامه بازیهای این هفته این رقابتها بدین ترتیب است:

شنبه 15 بهمن (4فوریه)

اتلتیک بیلبائو- اسپانیول

رئال مایورکا- رئال بتیس

لوانته – راسینگ سانتاندر

ختافه- رئال مادرید

بارسلونا – رئال سوسیداد

یکشنبه 16 بهمن (5 فوریه)

اسپورتینگ خیخون- اوساسونا

سویا- ویارئال

ساراگوسا- رایو وایه کانو

اتلتیکومادرید- والنسیا

دوشنبه 17 بهمن (6 فوریه)

گرانادا- مالاگا

[ جمعه 14 بهمن 1390برچسب:, ] [ 12:18 ] [ یاسر شایان ]

واکنش برادر ایگواین نسبت به بازتاب این خبر این بود که خیلی سریع این جمله را از صفحه توئیترش پاک کرد

 
Gonzalo Higuain - Real Madrid درحالی که این روزها مورینیو، بنزما را به ایگواین در ترکیب اصلی تیمش ترجیح می دهد، صحبتهای لائوتارو، برادر گونسالو ممکن است باعث شود تا او بیش از پیش از ترکیب اصلی تیم مادریدی دور بماند.
ماجرا از این قرار است که لائوتارو، برادر کوچکتر گونسالو ایگواین، بدون رعایت هیچ حد و مرزی در صفحه توئیترش ، مربی پرتغالی رئال را به باد انتقاد گرفته.
طبق گزارش منتشره در روزنامه اسپورت کاتالونیا، لائوتارو، برادر ایگواین در گفت و گویی که در صفحه توئیترش با نامزدش جنیفر تروگروسا داشته، جنجال جدیدی را به راه کرده. گویا نامزد برادر ایگواین، از لائوتارو با اشاره به انتشاراخباری درمورد احتمال جدایی ژوزه مورینیو از نیمکت مربیگری رئال در 30 ژوئن سال 2012 از او پرسیده:« آیا ممکن است که مورینیو برود؟»
و پاسخ برادر ایگواین این بوده:« این بهترین کاری است که می تواند انجام دهد.چون او یک حرا****ده و یک آشغال به معنای واقعی است که نمی داند چطور مقابل بارسا تیمش را به میدان بفرستد.»
وب سایت « soymadridista.com» (به معنای من مادریدی هستم، با بازتاب این جملات  ،به این نکته اشاره کرده که برادر ایگواین علیه مورینیو موضع گرفته.
البته واکنش برادر ایگواین  نسبت به بازتاب این خبر این بود که خیلی سریع این جمله را از صفحه توئیترش پاک کرد. جنیفر اندکی بعد ازاین واکنش، روی صفحه او نوشت:« صفحه توئیتر لائوتی حک شده است. من در ابتدا فکر کردم که او از روی عصبانیت و خشم جمله ای را برزبان آورده ولی زمانی که برای او ماجرا را تعریف کردم، لائوتارو به من گفت که این او نبوده که این جملات را نوشته.»
درهر صورت این طور به نظر می رسد که این اتفاق ،برای گونسالو ایگواین چندان خوشایند نباشد.
ایگواین در تابستان سال گذشته قراردادش را با رئال مادرید تمدید کرده بود و بدین ترتیب تا سال 2016 با رئال قرار داد دارد و دستمزد سالانه اش از 1.8 میلیون یورو در سال به 3.5 میلیون یورو افزایش یافت ومبلغ ذکر شده در بند جدایی زودهنگام او نیز 150 میلیون یورو است.
اکنون تیمهای مختلفی از جمله چلسی به دنبال او هستند و سران آبی های لندن آماده اند تا 45 میلیون یورو برای خرید او بپردازند. از سوی دیگربا توجه به اینکه مورینیو بنزما را به او ترجیح می دهند، ممکن است سران رئال هم بدشان نیاید تا بازیکنی که به قیمت 12 میلیون یورو از ریورپلاته خریداری کرده بودند را با قیمتی 4 برابر به تیمی دیگر بفروشند.
 
[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:4 ] [ یاسر شایان ]

این ملی پوش آلمانی در تابستان 2010 از وردربرمن به رئال پیوست و از آن زمان به یکی از بازیکنان کلیدی سفیدها تبدیل شد.

 
Mesut Ozil - Real Madrid
 
- مستوت اوزیل، هافبک آلمانی رئال مادرید، اعلام کرد می خواهد تا پایان دوران فوتبالش در این باشگاه بماند.
این ملی پوش آلمانی در تابستان 2010 از وردربرمن به رئال پیوست و از آن زمان به یکی از بازیکنان کلیدی سفیدها تبدیل شد.
او در گفتگو با نشریه کیکر گفت:" می خواهم دوران فوتبالم را در رئال به پایان برسانم."
این بازیکن ترک تبار همچنین در مورد رابطه خود با مورینیو صحبت کرد وسرمربی تیمش را مورد ستایش قرار داد.
" او با من زیاد صحبت می کند و همیشه هم حامی من است. او این احساس را به من می دهد که بازیکنی مهمی برای رئال هستم.
من از اعتمادی که او به من نشان می دهد، بسیار متشکر هستم. من برای اینکه بتوانم بهترین بازی ام را انجام دهم، به حمایت او نیاز دارم."
این ستاره 23 ساله در رقابتهای این فصل از آمادگی بسیار خوبی برخوردار بود و در 19 دیدار این فصل لالیگا، 13 پاس گل داد.
[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 20:3 ] [ یاسر شایان ]

سخنگوی مورینیو در مورد صحنه بحث برانگیز دیدار 4شنبه شب بارسلونا و والنسیا به اظهارنظر پرداخته

 
red card for pinto ? , valencia vs barcelona
 

– الادیو پارامس، سخنگوی مورینیو که این روزها با صحبتهای جنجالی اش بیش از هرزمان دیگری نامش را برسرزبانها انداخته، 4شنبه شب نظرش را در مورد صحنه بحث برانگیز بازی والنسیا و بارسلونا در صفحه توئیتر قرار داد

در این دیدار بود که پینتو در خارج از محوطه جریمه توپ را با دست دفع کرد و گونسالس گونسالس ، داور مسابقه پینتو رااز زمین مسابقه اخراج نکرد. الادیو پارامس در واکنش به این برخورد در صفحه توئیترش نوشت:« قانون جدید در فوتبال: دروازه بان می تواند در خارج از محوطه جریمه توپ را با دست دفع کند و اخراج نشود»

و بعد از آن یک سوال را روی صفحه اش نوشت:« این قانون جدید برای تمام تیمها صدق می کند و یا برای برخی ها؟»

 

[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:43 ] [ یاسر شایان ]

مدافع اسپانیایی درمورد عدم بخشش کارت قرمزی که در جریان دیدار برگشت تیمش مقابل بارسا دریافت کرد صحبت کرده

 
Sergio Ramos - Real Madrid
 

 

- سرخیو راموس، در صحبتهایی درمورد تصمیم کمیته برگزاری رقابتهای فوتبال اسپانیا درمورد حفظ و عدم بخشش کارت زرد دوم او در دیداربرگشت مرحله یک چهارم پایانی کوپا دل ری مقابل بارسلونا اظهار نظر کرده:« بعد از تصمیم کمیته، این موضوع را می پذیرم که داور ممکن است اشتباه کرده باشد ولی درک نمی کنم که بعد از تماشای ویدئوی صحنه برخورد که در آن کاملا مشخص و روشن بود که این برخورد کارت زرد نداشته، چرا کارت و محرومیت من بخشیده نشده است. این مسائلی است که فقط اینجا رخ می دهد. چه کار می توانیم بکنیم.»

سرخیو راموس انتقادش نسبت به عدم بخشش محرومیتش را در صفحه توئیتر نوشته.این درحالی است که او چند روز پیش هم در صفحه توئیترش نسبت به سرخیو بوسکتس موضع گیری کرده و اعلام کرده بود که بازیکن تیم کاتالان در جریان دیدار برگشت دو تیم در کوپا دل ری تمارض کرده و این تمارض بوسکتس باعث شده تا داور کارت زرد دوم و درنتیجه کارت قرمز را به او (راموس) نشان دهد.

راموس درادامه انتقادش نسبت به اخراجش در آن بازی نوشته بود:« خوشحالم که سران باشگاه نسبت به کارت زرد دوم من درخواست فرجام خواهی داده اند، چرا که با وجودی که برخی ها دست از تمارض نمی کشند، ولی حتی آرنج من با بوسکتس برخورد هم نکرد.»

ولی اکنون با رای کمیته برگزاری رقابتهای فوتبال اسپانیا، مشخص شد که کارت زرد دوم و درنتیجه محرومیت سرخیو راموس بخشیده نشده است.
[ پنج شنبه 13 بهمن 1390برچسب:, ] [ 14:42 ] [ یاسر شایان ]

این مدافع چپ برزیلی در دیدار این هفته تیمش مقابل ساراگوسا از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد اما به دلیل اینکه هر تعویض رئال انجام شده بود، تا پایان بازی در زمین ماند.

 
Liga BBVA: Real Madrid-Athletic Bilbao: Marcelo
 
- به گزارش نشریه آ. اس، مارسلو، مدافع برزیلی رئال،  ممکن است به دلیل مصدومیت دیدار روز شنبه تیمش مقابل ختافه را از دست بدهد.
این مدافع چپ برزیلی در دیدار این هفته تیمش مقابل ساراگوسا از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی شد اما به دلیل اینکه هر تعویض رئال انجام شده بود، تا پایان بازی در زمین ماند.
او روز گذشته تحت معاینات بیشتر قرار گرفت تا میزان مصدومیتش به طور دقیق مشخص شود و با توجه به نتایج اسکن ام آر آی، این نگرانی وجود دارد که او دیدار مقابل ختافه را از دست بدهد.
در صورتی که مارسلو نتواند در این دیدار تیمش را همراهی کند، فابیو کوئنترائو در این دیدار در سمت چپ خط دفاعی رئال قرار خواهد گرفت.
 
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:53 ] [ یاسر شایان ]

 این بازیکن نه تنها بخشیده نشد بلکه 90 یورو به خاطر حرکت خطرناک جریمه شد.

 
Sergio Ramos - Real Madrid
 
 - کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال اسپانیا ، درخواست فرجام خواهی رئال مادرید در مورد کارت زرد دوم سرخیو راموس در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری برابر بارسلونا که منجر به اخراجش شد را نبخشید تا این بازیکن از بازی بعدی کوپا ، محروم باشد.
 به گزارش گل به نقل از مرجع خبری رئال مادرید این بازیکن اهل سویا ، در ابتدا به علت اعتراض به داوری ، کارت زرد اولش را دریافت کرد و دقایقی پیش از اتمام بازی هم به علت برخورد با بوسکتس ، کارت زرد دومش را دریافت کرد .
 باشگاه اعتقاد داشت که راموس ، بوسکتس را نزده است اما کمیته مسابقات چنین اعتقادی نداشت . بدین ترتیب ، این بازیکن نه تنها بخشیده نشد بلکه 90 یورو به خاطر حرکت خطرناک جریمه شد .
[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:53 ] [ یاسر شایان ]

یک عکس خاص از آقای خاص باعث شد تا این عکاس اسپانیایی شبی خاطره انگیز را در ذهن بسپارد

 
 

- پره پونتی، عکاس روزنامه ال موندو دپورتیوو، باشکار این صحنه، نام خودش را درفوتبال اسپانیا ثبت کرد.او با انتشار مقاله ای از لحظات شکار آن عکس تاریخی مورینیو درپارکینگ نوکمپ و درکمین داوران مسابقه گفته:« یک ال کلاسیکوی دیگر با کلی هیجان و استرس و تمامی اتفاقات موجود بود.ازآن بازی هایی که هیچ وقت نمی دانی که کجاو چه زمانی باید تصاویربازی راثبت کنی.برنامه ریزی پیش از آغاز بازی بسیارمهم است که بدانی که کجاها بایستی ولی گاهی وقتها شانس دری رابه روی تو بازمی کند که با ثبت یک عکس پرمفهوم، باشادی و رضایت کامل به خانه برگردی.عکسی مثل عکس مورینیو درانتظار داورمسابقه درپارکینگ؛مدرکی که هیچ یک از همکارانم دررسانه های دیگرخبری به آن دسترسی نداشت.

این غیرقابل باور بودکه یک ساعت بعد از به صدادر آمدن سوت پایانی بازی بارسا- رئال، در جایی عکسی را گرفتم که سالها از آن عبورمی کردم و هیچ وقت درآن خبریا اتفاق خاصی نبود.قبل ازآغاز بازی، 4عکاس از روزنامه مابه ورزشگاه اعزام شدند.ادوارد مسئول عکس گرفتن ازنیمکت مربیان ودیدار گواردیولا ومورینیو بود.پپ موراتا درنزدیکی خط ایستاده بود تا برخوردهای مسی و په په راثبت کند.مانل به جایگاه رفته بودتا اززاویه ای دیگر عکاسی کند ومن هم درجایگاه عکاسان مستقربودم.اندکی قبل از به صدادرآمدن سوت آغاز بازی،هریک ازمابه سمتی رفتیم ومن درنزدیکی ورودی شمالی ورزشگاه بودم؛ جایی کاملا ریسکی که گاهی وقتها بهترین عکسهایت را از اینجا می گیری وگاهی هم نه.

سوت پایانی بازی به صدادرآمد و مابه سالن شمالی ورزشگاه رفتیم تاعکسهایمان رابلافاصله به دفتر روزنامه ارسال کنیم.من احساس می کردم که عملکرد خوبی نداشتم ودرشکار صحنه ها موفق نبودم.به مانل گفتم که منتظرم بماندتا باهم برویم.ادوارد هم مثل اکثر مواقع منتظر ماند تا باهم برویم.از کنارزمین چمن عبور کردیم و به تونل کنار ورزشگاه رفتیم تااز در «لس کورتس» خارج شویم تا به پله های زیاد درهای دیگر برنخوریم.چون لنزهای دوربینمان خیلی سنگین بود.وارد پارکینگ نوکمپ شدیم.البته دربازیهای لیگ قهرمانان اروپا نمی توان ازاین مسیر عبور کرد،چون درآن موقع دراین قسمت «میکسد زون»برپاست.

یک دفعه مورینیو رادیدیم و مانل به من گفت:« من می روم با اوسلام واحوالپرسی کنم وعکس یادگاری بگیرم.»من مورینیو را به خاطر کنفرانسهای خبری اش قبل از بازی با چلسی ودریک سفر که به والنسیا داشتم می شناختم.به مانل گفتم:«صبر کن.می خواهم یک عکس بگیرم.»

همیشه عادت دارم که تاقبل از سوارشدن به ماشین یکی از دوربینهایم را در دست نگه می دارم.کسی نمی دانند.این صحنه توجه من را جلب کرد،چه ازنظرزیبایی شناختی و چه از دید روزنامه نگاری.

آنجا درآن راهروی نورانی،مورینیو به یک ماشین تکیه داده بود وموبایلش رانگاه می کرد.ناگهان متوجه شدم که اینجامحل پارک اتومبیل داوران است.ولی واقعا فکرش را نمی کردم که درحالی که اتوبوس حامل بازیکنان رئال تقریباپر و آماده اعزام به هتل است،مورینیو دراینجا منتظرداوران ایستاده باشد.

عکسم راگرفتم و مانل شروع به صحبت کردن با مورینیو نمود.بااو عکسهایی به یادگار گرفت و من و ادوارددر چند متری آنها منتظربودیم.یکی از ماموران امنیتی ورزشگاه به من گفت که اینجا نمی توانیم عکس بگیریم.درهمان حال تیم داوری آمد و مورینیو به داور گفت:« چقدرهنرمندی.دوست داری حال حرفه ای ها را بگیری.» او این جمله را سه بار تکرارکردوچیزهای دیگری هم گفت که نتوانستم بشنوم.داور مسابقه به او توجهی نکرد. وسایلش را درصندوف عقب گذاشت و تنها به یکی از دستیارانش گفت که مورینیو رانگاه کند.او هیچ چیزی نگفت.درطول این لحظات می خواستم یک عکس دیگر بگیرم ولی به من اجازه ندادند. داورها رفتند.مانل و مورینیو هم باهم خداحافظی کردند ومورینیو سوار اتوبوس شد.ما هم با احساس کاملا متفاوتی، نسبت به 5 دقیقه قبل ورزشگاه را ترک کردیم.یک دنیا عکس داشتیم ولی یک عکس خاص از آقای خاص ارزش دیگری داشت

 

 


[ سه شنبه 11 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:52 ] [ یاسر شایان ]

در چند هفته اخیر بار دیگر شایعاتی در مورد جدایی او رئال در بازار نقل و انتقالات زمستانی منتشر شد

 
Liga BBVA: Real Madrid-Zaragoza: Kaka
 
- کاکا، ستاره برزیلی رئال، اعلام کرد فلورنتینو پرس و مورینیو در تعطیلات زمستانی به او اطمینان دادند که آینده ای طولانی در سانتیاگو برنابئو خواهد داشت.
این ملی پوش برزیلی که در سال 2009 از میلان به رئال پیوست، در این مدت به دلیل مصدومیت های پیاپی و ناآمادگی هرگز نتوانست بازی های خوبش در ترکیب روسونری را تکرار کند؛ هرچند در معدود بازی هایی گوشه ای از عملکرد درخشانش را به نمایش می گذارد.
در چند هفته اخیر بار دیگر شایعاتی در مورد جدایی او رئال در بازار نقل و انتقالات زمستانی منتشر شد اما کاکا اعلام کرد رئیس و سرمربی باشگاه به او اطمینان دادند که این اتفاق رخ نخواهد داد.
او در گفتگو با نشریه آ. اس گفت:" من با مورینیو و پرس صحبت کردم و آنها به من اطمینان دادند که این اتفاق رخ نخواهد داد.
شایعات همیشه وجود دارد. این اولین بار نیست که رسانه ها می گویند که من از رئال می روم. در حالی که من همیشه گفه ام می خواهم بمانم. من به سختی کار می کنم و بقیه سرانجام واقعیت را خواهند دید."
او همچنین در مورد بازی کردن در کنار اوزیل در ترکیب اصلی رئال گفت:" ارتباط برقرار کردن با او بسیار آسان است زیرا او بسیار باهوش است و حضورش در زمین بسیار لذت بخش است.
او با اعتماد به نفس بالایی بازی می کند و حضورش برای تیم بسیار مهم است."
 
[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:21 ] [ یاسر شایان ]

ستاره برزیلی از ماه اکتبر به بعد در سه بازی متوالی در ترکیب ثابت رئال قرار نگرفته بود

 
Sergio Busquets vs Ricardo Kaka - Barcelona , Real Madrid
 
- شاید هیچ کدام از بازیکنان کنونی رئال مادرید به اندازه ریکاردو کاکا درگیر فراز ونشیب نباشند. از تابستان2009 و از زمانی که فلورنتیو پرس این ستاره برزیلی را به رختکن رئال آورد، هواداران این تیم بی صبرانه  در انتظار «کاکای واقعی» با پیراهن سفید رئال بودند. در روزهای ابتدایی همه انتظار کاکایی که توپ طلای 2007 را بردمی کشیدند ولی نتیجه این انتظارات، نتیجه ای برعکس بود.
ستاره برزیلی در ماه های ابتدایی نتوانست در رئال خوش بدرخشد و سپس برای مدتی طولانی به خاطر بیماری فتق،مصدومیت از ناحیه زانو وانجام عمل جراحی از میادین ورزشی به دور بود. با سپری شدن روزهای تلخ مصدومیت،همه درانتظار بازگشت کاکای دیگری بودندولی کاکای رئال، هرگز آن کاکای میلان نشد.
کاکا، دیگر« آن کاکا» نشد و ستاره برزیلی هرگز نتوانست با اثبات توانایی هایش در ترکیب رئال خوش بدرخشد. البته کاکای رویایی گهگداری ظهور می کرد، به کمک رئال می آمد وباز غیب می شد ولی او هرگز نتوانست یکی از ستاره های ثابت تیمش لقب بگیرد. به عنوان مثال این ستاره برزیلی از ماه اکتبر نتوانسته بود در سه بازی متوالی درترکیب ثابت رئال به میدان برود.
البته شنبه شب، شبی رویایی برای  کاکا بود.او در دیدار با ساراگوسا، بازیکنی کلیدی بود و نمایش خیره کننده ای را به اجرا گذاشت. کارانکا هم در کنفرانس خبری بعد از بازی با ساراگوسا گفت:« تمام آنچه ریکاردو انجام می دهد،مهم است، به ویژه برای خود او.»
ستاره برزیلی دراین بازی گل تساوی تیمش را به ثمر رساند وپاس گلی تماشایی را به اوزیل رساند. او67 دقیقه در زمین مسابقه حاضربود و با ارائه یک بازی خوب، از بازگشت کاکایی که همه درانتظارش هستند خبر داد.
البته هواداران رئال دیگر دل به بازیهای کاکا نمی بندند؛چرا که به این باور رسیده اند که فوتبال کاکا در رئال، فوتبالی پرفراز ونشیب است.
در پایان دیدارشنبه شب، خود کاکا ازعملکردش رضایت داشت و به خبرنگاران گفت:« از اینکه دوباره مهم بودم، احساس خوشبختی می کنم.شایعات درمورد احتمال جدایی من از رئال دربازار زمستانی هیچ وقت روی من تاثیرنمی گذارد.دیگر به این شایعات عادت کرده ام.به تلاشم ادامه می دهم و درنهایت مردم واقعیتها راخواهند دید.من با پرس و مورینیو صحبت کرده ام و مطمئن شدم که اتفاقی نخواهد افتاد.این اولین باری نیست که اخباری درمورد جدایی من ازرئال متشر می شود ولی من همیشه می گویم که خواسته من ماندن و موفق شدن دراینجاست.این آن چیزی است که من می خواهم.»
البته درکنار کاکا، اوزیل هم این روزها به روزهای اوجش بازگشته و گرانرو هم درترکیب مادریدی ها خوش می درخشد.هرسه این بازیکنان درگلهای دوم و سوم رئال نقش موثری داشتند و کاکا هم از این بابت خوشحال به نظر می رسد:« بازی کردن در کنار اوزیل خیلی راحت است؛ چون بازیکن واقعا باهوشی است.بازی کردن درکنار او افتخاربزرگی است.»
اوزیل هم درمورد کاکامی گوید:« کاکا دوست من است و درتمرینات همیشه درکنار هم هستیم و گلهای زیادی می زنیم.»
 
[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:21 ] [ یاسر شایان ]

رئال این هفته مقابل ساراگوسا 3-1 به پیروزی رسید و با تساوی بدون گل بارسا مقابل ویارئال، اختلاف دو تیم در صدر جدول به 7 امتیاز برسد.

 
Jose Mourinho - Real Madrid
 
- ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، فاصله 7 امتیازی تیمش با بارسا در صدر جدول رقابت های لالیگا را کم اهمیت دانست و از بعضی رسانه ها به دلیل شیوه کاری شان انتقاد کرد.
بعد از شکست رئال مقابل بارسا در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری، برخی رسانه های اسپانیایی از درگیری مورینیو با بعضی بازیکنان تیمش خبر دادند، اتفاقی که آقای خاص را بسیار ناراحت کرده است.
او در گفتگو با خبرگزاری لوسا گفت:" اختلاف 7 امتیازی؟شاید این اختلاف حرف های زیادی برای رسانه ها داشته باشد ولی این اختلاف 7 امتیازی به من چیزی نمی گوید . کسانی که دوست دارند تیم را تحریک کرده،جدایی ایجاد کنند و اختلاف به وجود بیاورند، همان هایی هستند که اکنون می نویسند رئال قهرمانی خواهد شد و بارسا شانسی برای بازگشت به صدر جدول ندارد. همین رسانه ها هستند که با اولین باخث یا مساوی، خواهند گفت که رئال در بحران است و سعی می کنند توازن تیم را به هم بزنند."
مورینیو ادامه داد:"با این وجود، من آرامشم را حفظ می کنم و برای هر چیز خوب و بدی آماده هستم."
رئال این هفته مقابل ساراگوسا 3-1 به پیروزی رسید و با تساوی بدون گل بارسا مقابل ویارئال، اختلاف دو تیم در صدر جدول به 7 امتیاز برسد.
 
[ دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, ] [ 19:20 ] [ یاسر شایان ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید