رئال مادرید
زنده باد رئال مادرید مرگ بر بارسلونا
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان رئال مادرید و آدرس madridismo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ستاره آرژآنتینی عزم خود را برای حضور در دیدار با ساراگوسا جزم کرده است

 
Angel Di Maria - Real Madrid
 

 

- ژوزه مورینیو نتوانست در دیدار رفت تیمش درمرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا مقابل بارسلونا از آنخل دی ماریا استفاده کند و در دیدار برگشت این دو تیم که 4شنبه هفته آینده برگزار خواهد شد هم این شانس را نخواهد داشت

گرفتگی عضلانی مشکلی است که دی ماریا با آن دست و پنجه نرم می کند و به نظر می رسد که این نبرد 10 روز دیگر به طول خواهد انجامید.

درابتدا و زمانی که مصدومیت مجدد دی ماریا اعلام شد، انتظار می رفت که 15 روز برای بهبود او کافی باشد ولی پزشکان رئال امیدوار بودند تا بتوانند این زمان را کوتاه تر کرده و کاری کنند که دی ماریا در بازی برگشت نوکمپ حضور داشته باشد

ولی اکنون مشخص شد که این اتفاق رخ نخواهد داد. دی ماریا با مصدومیتی عضلانی مواجه است و البته پزشکان رئال همچنان درتلاشند تا او هرچه سریعتر به روزهای اوجش بازگردد

البته بسیار بعید به نظر می رسد که دی ماریا زودتر از 10 روز دیگر به میادین باز گردد.بدین ترتیب او در دیدارهای تیمش مقابل اتلتیک بیلبائو و بارسلونا غایب خواهد بود و این احتمال وجود دارد که به بازی با ساراگوسا برسد.

دیگر مصدوم تیم مورینیو سامی خدیرا است که حدود 10 فوریه (حدود20 روز دیگر) به میادین بازخواهد گشت.

[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 18:52 ] [ یاسر شایان ]

مهاجم فرانسوی اعتقاد داردکه بارسا تیم برتر دیدار رفت بودولی معتقد است که رئال می تواند در بازی برگشت ورق را برگرداند

 
Copa del Rey: Real Madrid-Barcelona: Karim Benzema
 

 

- کریم بنزما مهاجم فرانسوی باشگاه رئال مادرید در صحبتهایی اعلام کرده که سرنوشت تیم صعود کننده به دور بعدی رقابتهای جام حذفی اسپانیا هنوز مشخص نشده است

در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا، بارسا توانست تا با نتیجه 1-2 از سد رئال عبور کند و بازی برگشت این دو تیم هفته آینده در نوکمپ برگزار می شود.

دراین میان کریم بنزما معتقد است که رئال برای آنکه بتواند در بازی برگشت درنوکمپ به نتیجه مطلوبی دست یابد باید پیشرفت کند ولی او ناامید نشده است

بنزما دراین باره گفت:« این درست است که اگر به بازی چهارشنبه شب نگاه کنید، شرایط مثل همیشه بود. ما در نیمه اول فوق العاده بودیم ولی بعد گلی را دریافت کردیم که واقعا به ما آسیب رساند و بعد از آن هم گل دیگری از راه رسید. ما واقعا ناامید شده ایم ولی کار تمام نشده است. ما برای پیروزی به بارسلونا می رویم و اگر می خواهیم به دور بعد صعود کنیم، هیچ راه دیگری به جز کسب نتیجه مطلوب در دیدار برگشت نداریم.»

بنزما در ادامه به آر.ام.سی گفت:« ما باید به خودمان باور داشته باشیم،حتی با این وجود که می دانیم که کار خیلی سختی خواهیم داشت. ما هم تیم بزرگی هستیم.»

[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 18:51 ] [ یاسر شایان ]

چابی از نکونام دعوت کرده است تا در جشن پایان فصل بارسلونا به نیوکمپ بیاید.

Copa del Rey: Barcelona-Osasuna: Xavi Hernandez, David Timor (L) Xavier Annunziata
 
 - پس ازگذشت چند هفته از بازی اوساسونا و بارسلونا روزنامه دی ناوارا اسپورت از درخواست چابی  ستاره بارسلونا خبرداده است که از جوادنکونام بازیکن ایرانی اوساسونا خواسته است که رئال مادرید را در پامپلونا شکست دهند .
به گزارش گل پس از پایان بازی جام حذفی نکونام و چابی در سالن منتهی به رختکن باهم صحبت می کردند و نکونام بتدا از چابی خواسته است که اجازه ندهند تا رئال قهرمان کوپا دل ری شود و چابی اطمینان داده است که این اتفاق هرگز رخ نمی دهد .
جالب اینکه چابی  هم از نکو خواسته است که در بازی با رئال شکست را برای مادریدی ها رقم بزنند که  با این نتیجه تما بارسلونا قهرمان لالیگا خواهد شد .  نکونام هم به ستاره بزرگ بارسا  اطمینان داده که رئال در بازی با اوساسونا برنده نخواهد شد چون مردم پامپلونا - که ضدیت ویژه ای با رئال دارند - اجازه برد به مادریدی ها نمی دهند اما شرایط قهرمانی در لالیگا پس از باخت رئال در پامپلونا برعهده خود بازیکنان است .
در این خبر آمده که چابی از نکونام دعوت کرده است تا در جشن پایان فصل بارسلونا به نیوکمپ بیاید.
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 18:50 ] [ یاسر شایان ]

ستاره پرتغالی از مسی عذرخواهی کرد

 
Pepe - Real Madridd

 

 – په په مدافع پرتغالی رئال مادرید به خاطر رفتاری که در دیدار4شنبه شب تیمش مقابل بارسلونا در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا داشت، عذرخواهی کرد

در جریان این دیدار و درحالی که بازی متوقف بود، وقتی لیونل مسی روی زمین افتاده بود، په په دست مسی را لگد کرد.این مدافع پرتغالی اکنون در صحبتهایی اعلام کرده که این حرکت، رفتاری غیرعمدی بوده و گفت:«هیچ وقت این فکر که به یک همکار آسیب برسانم به ذهن من خطور نمی کند.»

په په در گفت و گو بارسانه های باشگاه مادرید اعلام کرد:« با احترامی که برای لئو مسی قائلم می خواهم از همین جا بگویم که این رفتاری غیرعمدی بود.اگر مسی از من ناراحت شده از او عذرخواهی می کنم.چون تنها چیزی که به دنبال آن بودم دفاع از تیمم و مجموعه رئال است.»

[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 9:50 ] [ یاسر شایان ]

مربی آلمانی اعلام کرد که رفتار په په دردیدار4شنبه ال کلاسیکو، بازتابی از شخصیت واقعی په په نبوده ولی به این نکته اشاره کرد که په په گاهی وقتها از کوره درمی رود

 
Bernd Schuster - ex Real Madrid

در جریان  دیدار4شنبه شب ال کلاسیکو در سانتیاگو برنابئو ، بازیکن پرتغالی رئال، درحالی که بازی متوقف و لیونل مسی روی زمین نشسته بود، دست مسی را لگد کرد. دراین بازی رئال با نتیجه 1-2 مغلوب بارسا شد.

اکنون برندشوستر که در فصل 8-2007 مربی په په بود در صحبتهایی اعلام کرد که په په در داخل و خارج زمین دو شخصیت متفاوتی دارد و به این نکته اشاره کرد که شروع رفتارهای خشن این ستاره سابق پورتو در دیدار این تیم با ختافه و دو لگدی بود که به پشت خاویر کاسکرو در سال 2009 وارد کرد و برای این برخورد خشن با محرومیتی ده جلسه ای مواجه شد.

شوستر دراین باره به مارکا گفت:« نیازی نیست بگویم که په په چقدر خوب است .لازم نیست بگویم که چه انسان بزرگ و چه بازیکن حرفه ای ای است یا نیاز دارد که باشد.»

این مربی آلمانی ادامه داد:« کاری که په په انجام داد، کار زشتی بود ولی این به این خاطر است که ما می توانیم هرآنچه در زمین مسابقه رخ می دهد را ببینیم. سالها پیش میگلی، فرناندو ایئرو و روبرتو آیالا هم خطاها و برخوردهای خشنی را انجام می دادند ولی الان می توان همه چیز را مشاهده کرد.»

شوستر ادامه داد:« بعد از آن روز و برخورد میان په په و کاسکرو، نمی دانم که په په چه شده است. اتفاق عجیبی افتاده. اتفاقی که اگر په په را بشناسید،نمی توانید دراین باره توضیحی بدهید. زمانی که په په پیراهن رئال را می پوشد، انسان متفاوتی است.مورینیو به خوبی می داند که چطور باید ازاین مسائل بهترین بهره را ببرد ولی بعضی وقتها زیاده روی می کند.»

شوستر 52 ساله که در حال حاضر بیکار است در ادامه به این نکته اشاره کرد که از ترکیب تیم مورینیو در دیدار 4شنبه متعجب شده:« اینها مسائلی هستند که درکشان سخت است. ریکاردو کاروالیو مدتها بود که بازی نکرده بود و حمیت آلتین تاپ هم شاید هنوز به سطح تیم نرسیده و په په دوباره در خط میانی به کار گرفته شد.»

مربی سابق رئال در بخش پایانی صحبتهایش گفت:« ولی الان این بحث مطرح است که وقتی چیزهای زیادی را تغییر می دهی و ریسکهای زیادی می کنی، چه اتفاقی می افتد؟ بارسلونا اززمانی که من مادرید را ترک کردم، دقیقا به یک شیوه و روش بازی می کند ولی مادرید در هر ال کلاسیکو سعی در تغییر اوضاع دارد. الان یک تیمی داریم که همه ساله با یک سیستم و سبک ثابت بازی می کند و تیمی که همیشه سیتمش را تغییرمی دهد و موفقیت این تیم تقریبا غیرممکن است.»
[ جمعه 1 دی 1390برچسب:, ] [ 9:49 ] [ یاسر شایان ]

راموس معتقد است اکنون باید روی دیدارهای لالیگا تمرکز کنند اما از سوی دیگر همچنان به صعود به مرحله بعدی کوپا دل ری امیدوار است

 
 
- سرخیو راموس، مدافع رئال، بعد از شکست 2-1 تیمش مقابل بارسا اعلام کرد نمی داند تیمش برای شکست دادن بارسا باید چه کاری انجام دهد.
در دیدار شب گذشته، شاگردان مورینیو ابتدا با گل رونالدو از حریف پیش افتادند اما در نهایت گل های پویول و آبیدال در نیمه دوم سرنوشت بازی را رقم زد.
راموس معتقد است اکنون باید روی دیدارهای لالیگا تمرکز کنند اما از سوی دیگر همچنان به صعود به مرحله بعدی کوپا دل ری امیدوار است.
او در گفتگو با سایت اختصاصی باشگاه رئال گفت:" باید واقع بین باشیم. خیلی خوب کار نکردیم. ما برتری مان را از دست دادیم و در مقابل بارسا از فرصت هایش استفاده کرد.
 ما اکنون باید به لالیگا فکر کنیم. شکست دادن بارسا در نوکمپ دشوار است اما نمی خواهیم از همین حالا خودمان را از کوپا دل ری حذف شده بدانیم.
نمی توانم بگویم برای شکست دادن آنها چیزی کم داریم. بعضی وقت ها می برید و بعضی وقت ها شکست می خورید. شکست مقابل آنها ناراحت کننده است زیرا آنها اصلی ترین رقیب ما هستند. شکست دادن آنها دشوار است اما غیرممکن نیست.
هنوز بازی برگشت باقی مانده و هر اتفاقی می تواند رخ دهد. باید با ذهنیت پیروزی به نوکمپ برویم."
 
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 19:43 ] [ یاسر شایان ]

مدافع پرتغالی در دیدار شب گذشته مقابل بارسا بارها بازیکنان حریف به ویژه مسی را با خطاهای خطرناک متوقف کرد

 
Spain, Copa Del Rey: Real Madrid - FC Barcelona, Pepe, Cesc Fabregas
 
- رئال شب گذشته در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری مقابل بارسا شکست خورد؛ در این دیدار مورینیو بار دیگر از په په به عنوان هافبک دفاعی و مامور مهار مسی استفاده کرد اما این مدافع پرتغالی که در دیدارهای فصل گذشته به خوبی از پس مهار ستاره آرژانتینی برآمده بود، این بار خشونت بیش از حدی نشان داد و در نهایت نیز مورینیو او را تعویض کرد.





[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 19:42 ] [ یاسر شایان ]

ستاره یونایتد در پایان دیدار رئال مقابل بارسا به انتقاد از عملکرددفاع رئال پرداخته بود

 
Jose Maria Guti - ex Real Madrid
 

- خوسه ماریا گوتیرس، مقلب به گوتی، بازیکن سابق رئال مادرید در دفاع از په په به وین رونی تاخته است

در جریان دیدار دیشب ال کلاسیکو بود که په په در واکنشی غیر ورزشی دست لیونل مسی را لگد کرد. با به اتمام رسیدن این دیدار ، وین رونی درواکنش به این رفتار په په گفت:« په په چقدر ابله و احمق است. گاهی وقتها افرد کنترل اعصابشان را از دست می دهند.»

بعد از به ثمر رسیدن گل دوم بارسا در این بازی توسط آبیدال بود که رونی با لحن طنزآلودی درصفحه توئیترش نوشت:« هاها ها، با این گل په په به هدفش رسید.»

بعد از آن بود که گوتی در صحفه توئیترش پاسخ مهاجم انگلیس را داد:« به رونی می خندم.افراد مقدس زیادی هستند ولی اگر می خواهی فرد مقدسی باشی و موعظه کنی باید به آسمان بروی. انجام دادن کارهای اشتباه، بخشی از ویژگی های انسانی است.

گوتی قبل از آن هم درمورد رفتار په په، جمله ای را در صفحه توئیترش قرار داده بود:«په په بازیکنی است که بعد از دیدن چیزهای غیرقابل فهم چنین کاری را انجام داد. این نظر من درنهایت احترام نسبت به رفتار یک هم تیمی است.»

[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 19:41 ] [ یاسر شایان ]

ژوزه مورینیو برای دیدار شب گذشته تیمش مقابل بارسا در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری از سیستم 4-3-3 استفاده کرد

 
 
- کریم بنزما، مهاجم رئال، معتقد است استفاده از سیستم 4-3-3 برای تیمش چندان مناسب نیست.
ژوزه مورینیو برای دیدار شب گذشته تیمش مقابل بارسا در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری از سیستم 4-3-3 استفاده کرد اما این مهاجم فرانسوی معتقد است بازی کردن در این سیستم چندان ساده نیست.
او در گفتگو با نشریه آ. اس گفت:" در سیستم 4-3-3 په په در میانه زمین بازی می کند و این خوب است اما بازی کردن در خط حمله دشوار می شود. اما باید با این شرایط کنار آمد."
بنزما همچنین تاکید کرد که علی رغم نتیجه ای که در دیدار شب گذشته رقم خورد، رئال همچنان به اندازه بارسا خوب بازی کرد.
" ما در نیمه اول خوب جنگیدیم اما شکست بدی خوردیم. ما در خانه باختیم اما نشان دادیم که برای پیروزی به میدان رفته ایم. بارسا تیم خوبی است اما ما هم خوب هستیم."
[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 19:40 ] [ یاسر شایان ]

طبق گزارش منتشره در وب سایت روزنامه مارکا هواداران رئال خواهان استعفای آقای خاص هستند

 
Real Madrid fans
(

 

- وب سایت رسمی روزنامه مادریدی مارکابا پایان یافتن دیدار 4شنبه شب ال کلاسیکو با انتشار گزارشی ویدئویی به بازتاب نظرات هواداران رئال پرداخت.

دراین گزارش هواداران رئال نارضایتی شان ازتیمشان بعد از باخت مقابل بارسلونا را ابراز کرده اند و مورینیو وبازیکنانش در کانون خشم هواداران رئال بودند.ما به بازتاب نظرات برخی از این هواداران می پردازیم

یکی از هواداران گفت:« این شرم آور است که این بازیکنان دستمزدی نجومی دارند و برای تیم نمی دوند.»

یکی دیگر از آنها می گوید:« تقصیر گردن مربی تیم است؛ مورینیو»

هوادار دیگری می گوید:«مشکل بارسلونا نیست؛چون بارسلونا مثل همیشه بازی کرد. مشکل خود مادرید است.این رئال یک ذهنیت مشخص ندارد و شجاعت بازی کردن را درخود نمی بیند.آنها نمی توانستند به دنبال توپ باشند.بارسلونا همان بارسلونای همیشگی بود و این رئال بود که تغییر کرده بود.این مشکل ذهنیت آنهاست که   وارد زمین می شوند ولی از همان ابتدا می ترسند و نمی خواهند توپ را بگیرند.این جوری نمی شود.مشکل، مشکل رفتاری بازیکنان رئال است.»

هوادار دیگری که خیلی هم عصبانی بود گفت:« مورینیو گند زد. او گفت که تیمش بارسا را می برد ولی رئال در خانه اش ومقابل تمام هوادارانی که برای تماشای بازی آمده بودند، باخت.این مورینیو گند زد.»

نظر یکی دیگر از هواداران رئال این بود:« رویارویی با این بارسا کار خیلی سختی است؛ چون حریف خیلی قدرتمندی است.در لالیگا رئال می تواند قهرمان شود ولی در جام حذفی، دیگر نه.»

هوادار دیگری می گوید:« به نظر من رئال نمی داند که چطر باید بازی کند.باید چهره اش را عوض کند.رئال در نیمه دوم بازی امشب شرم آور بود.مالکیت توپ نداشتیم و به ندرت توپی را به سمت دروزاه حریف شلیک می کردیم.»

هوادار دیگری گفت:« ما یک بار دیگر باختیم و تیممان اصلا حریف را تحت فشار نمی گذاشت.این طور نمی شود.به نظر می رسید که فقط وقت تلف می شود. باید تغییراتی درتیم اعمال شود.»

هوادار دیگری وارد حرف او می شود و می گوید:« باید مورینیو را اخراج کرد.تاکتیک او در بازی امشب خیلی بد بود.باید او را عوض کرد.. »

برای تماشای ویدئوی مربوط به این گفت و گو ها به زبان اسپانیایی اینجا کلیک کنید.

[ پنج شنبه 29 دی 1390برچسب:, ] [ 19:40 ] [ یاسر شایان ]

روزنامه مارکا صفحه گرافیکی جذابی را برای ال کلاسیکوی امشب تدوین کرده

 
Sergio Busquets vs Ricardo Kaka - Barcelona , Real Madrid
 

 

- روزنامه مارکا گزارش گرافیکی جالبی را روی وب سایتش برده

دراین صفحه این اطلاعات آماری در مورد تمام مصافهای دو تیم در رقابتهای مختلف منتشر شده

رئال و بارسلونا در تمامی رقابتها و تورنمنتهای برگزار شده، تاکنون 216 بار مقابل هم قرار گرفته اند که رئال 86 بار به پیروزی رسیده، سهم بارسا 85 برد بوده و 45 بار هم مصاف این دو تیم با تساوی به پایان رسیده

در تمام این دیدارها711 گل رد و بدل شده که رئال 363 گل به ثمر رسانده و 348 گل هم توسط بازیکنان بارسا به ثمر رسیده

درمصافهای این دو تیم در شهر مادرید،59 برد به نام رئال و 22 برد به نام بارسا ثبت شده. در رویارویی این دو تیم در بندبارسلونا،رئال 24 بار برده و بارسلونا به 59 پیروزی رسیده

این دو تیم 7 بار هم در ورزشگاهی به جزبرنابئو و نوکمپ به مصاف هم رفتند که سهم رئال 3 برد و سهم بارسا 4 برد بوده

برترین گلزنان رئال در تاریخ ال کلاسیکو، دی استفانو (با18 گل)، رائول و پوشکاش (با 15 گل)، خنتو و سانتیانا (با 12 گل)، اوگوس سانچس و خوانیو (با 10 گل) و لازکانو (با 8 گل  ) بودند

در بارسلونا هم سسار با به ثمر رساندن 14 گل در دیدارهای ال کلاسیکو برترین گلزن تیم کاتالان در مصاف با حریف دیرینه است. مسی با 13 گل  در رده بعدی است و باسورا با 9 گل سومین گلزن تاریخ بارسا در ال کلاسیکو است

این آمار و ارقام مربوط به تمام مصافهای دو تیم در تمامی تورنمنتهاست.در بخش بالایی صفحه ، دکمه هایی است که با کلیک برروی آنها می توان آما ر مصافهای دو تیم در لالیگا، جام حذفی ، سوپرکاپ اسپانیا و... را ملاحظه کرد

به عنوان مثال رئال و بارسا در مجموع در تاریخ رقابتهای جام حذفی اسپانیا 29 بار مقابل هم قرار گرفته اند که سهم رئال 10 برد، سهم بارسا 14 برد بوده و 5 بار هم بازیهایشان با تساوی به پایان رسیده

دراین 29 بازی، 115 گل رد و بدل شده که 56 گل سهم رئال و 59 گل سهم بارسا بوده است

برای دیدن این گزارش گرافیکی اینجا کلیک کنید

[ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, ] [ 20:26 ] [ یاسر شایان ]

دیدار ال کلاسیکوی امشب ورزشگاه برنابئو با 28 دوربین به دنیا ارسال خواهدشد

 
Santiago Bernabeu - Real Madrid
 

 

- کانال پلوس ، برای بازتاب دیدار امشب ال کلاسیکو کم نگذاشته است. مسئولان پخش دیدار حساس 4شنبه شب رئال مادرید و بارسلونا در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی کوپا دل ری، 28 دوربین را در ورزشگاه برنابئو مستقر کرده اند که بدین ترتیب بتوانند به بهترین نحو ممکن به بازتاب این دیدار تماشایی بپردازند.

دوربین هایی پشت دروازه ها مستقر شده و دو دوربین 60 گرمی هم برای دو دروازه درنظر گرفته شده که می تواند به درستی صحیح بودن یا نبودن گلها را مورد بررسی قرار دهد.

در اینجا می توانید محل  دوربین هایی که در برنابئو مستقر می شوند را ببینید

 | Foto: MATRC CREUS/CARLES JAVIERRE

[ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, ] [ 20:25 ] [ یاسر شایان ]

روندا کوهن، یکی از برجسته‌ترین روانشناسان ورزشی دنیا گفته چرا مردان ژوزه مورینیو هنگام رویارویی با غول‌های کاتالان دچار مشکل می‌شوند.

 

 - 10 دسامبر، سانتیاگو برنابئو. اولین ال‌کلاسیکو این فصل لالیگا. رئال مادرید، در صدر جدول و به دنبال افزایش فاصله با بارسلونا تا شش امتیاز. آنها با یک پیروزی می‌توانند صدرنشین مطلق شوند و تمام انگیزه لازم برای برد مقابل رقیب را دارند، و می‌خواهند نتایج ضعیف سال‌های پیش مقابل آنها را تلافی کنند.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند در شرایطی که ال‌کلاسیکو برای بسیاری از بینندگان تکراری شده، این بازی می‌تواند نقطه عطفی را رقم بزند. مادرید می‌خواهد نظم نوینی در اسپانیا و احتمالا در اروپا به وجود بیاورد. نتیجه این نبرد می‌تواند وعده مورینیو برای سرنگونی بارسلونا را عملی کند.

سی ثانیه از بازی گذشته و به نظر می‌رسد ناظران کاملا درست می‌گفته‌اند. کریم بنزما توپ را به سقف دروازه زده، و صحنه را برای بردی آماده کرده که می‌تواند شروع آمدن قدرت به پایتخت باشد، قدرتی که سه فصل است در ساحل شرقی اسپانیا قرار گرفته.

نتیجه بازی‌های فوتبال بر مبنای جزئیات ظریف است که رقم می‌خورد. آن روز، به نظر می‌رسید شکست مادرید بیشتر به دلیل تسلیم شدن روانی باشد تا به دلیل مسائل فیزیکی و تاکتیکی. مادریدی‌ها با عقده حقارت به مصاف قهرمان اروپا می‌روند؛ آیا این دلیل ناتوانی آنها در بردن بارسلونا در سال‌های اخیر است؟

گواردیولا - آمار به عنوان مربی بارسلونا در کلاسیکو
بازی
برد
تساوی
باخت
12
8
3
1
امشب غول‌های اسپانیا دوباره با هم دیدار می‌کنند، این بار در دیدار رفت کوپا دل‌ری، و روندا کوهن، روان‌شناس ورزشی و رییس موسسه لاندن اسپورت در دانشگاه میدلسکس، بر این باور است که بازیکنان مادرید به وضعیتی ذهنی رسیده‌اند که در آن توانایی شکست دادن بارسلونا تبدیل به مفهومی شده که آنها نمی‌توانند باورش کنند.

او می‌گوید: «در رقابت‌های معمول، گاهی ذهن الگویی می‌سازد که به سختی شکسته می‌شود و این کار را بسیار دشوار می‌کند. این درماندگی مشهوری است. در این حالت هرگز فکر نمی‌کنید که پیروز می‌شوید و این انرژی منفی شما را به زانو درمی‌آورد.»

پس از آن که بنزما گل اول را بسیار زود زد، مادرید به جای این که به حرکت خود شتاب بخشد عقب نشست و اجازه داد بارسلونا به بازی برگردد. هنگامی که ضربه چابی با برخورد به مارسلو وارد دروازه حریف شد و بارسا پیش افتاد، هر انرژی مثبتی که مادرید به دست آورده بود از بین رفت. بارسا با تغییر محسوسی که در میدان، در نیمکت و در سکوها داشت بازی بهتری ارائه کرد. کوهن حس می‌کند که هماهنگی بین تمام این موارد برای بازگرداندن روند بازی لازم بود.

«بهترین کاری که آنها می‌توانند انجام دهند این است که روش درک خود از رقیبشان را عوض کنند؛ آنها را رقیبی بدانند که می‌توان شکستش داد، آنها را به روشی تصور کنند که تمام قدرتی که در حال حاضر برایشان قائلند را نادیده بگیرند. بازیکنان باید به عنوان یک تیم و یک واحد عمل کنند. آنها باید با هم کار کنند و ببینند که مجموع انرژی‌شان روی هم می‌تواند جالوت پیش رو را شکست دهد!»




V 
مورینیو علیه گواردیولا


 روندا کوهن، روانشناس ورزشی

هنگامی که این‌چنین از نظر روانی بر شما غلبه می‌شود، اعتماد به نفس شما کاهش می‌یابد و ممکن است بیش از حد به تفکر بپردازید. شما حتی به بردن فکر هم نمی‌کنید، و این انرژی منفی شما را در سطح پایینی نگه می‌دارد. فکر نکردن به یک موضوع همیشه سخت‌تر از فکر کردن به آن است. مورینیو باید در حال حاضر بماند – او باید به اعتماد به نفس داشتن و به آینده پیش رو فکر کند.


ژوزه مورینیو چطور؟ استاد کار با رسانه‌ها، و نهایت اعتماد به نفس، کسی که رویکرد خود را به این دیدارها در 12 ماه گذشته تغییر داده است. او در 17 روز پر از ال‌کلاسیکو در انتهای فصل گذشته تیمش را قربانی شرایط خواند و کاری کرد که گواردیولای خونسرد و آرام هم حرف‌های تندی در پاسخ به او بزند.

پپ مورینیو را «رییس لعنتی اتاق رسانه‌ها» خواند و این باعث شگفتی آقای خاص شد، و پس از آن ماجرای عجیب با تیتو ویلانووا در سوپرجام اسپانیا در ماه آگوست، مورینیو بیشتر فلسفه‌باف شده تا ستیزه‌جو.



همه چیز ذهنی است | سسک و بارسا مانع ذهنی بزرگی در اردوگاه مادرید ساخته‌اند

اکنون کوپا دل‌ری در پیش است و با آن که مادرید در لالیگا پیش است و می‌تواند در تمامی رقابت‌های این فصل قهرمان شود، اما مردان مورینیو هنوز باور ندارند که می‌توانند برتر از بارسلونا باشند. می‌توان واکنش نشان ندادن نسبت به تغییرات تاکتیکی بارسلونا در دسامبر گذشته را مثال زد. گواردیولا تیمش را تغییر داد و دنی آلوس را به جلو برد و سرخیو بوسکتس را به عقب‌تر آورد و اجازه داد سسک فابرگاس در جلوی دروازه حریف هر کاری خواست بکند.

مورینیو نتوانست واکنش درخوری نشان دهد و تیمش در نهایت تاوانش را پرداخت. ترکیبی از موفقیت‌های پیاپی بارسلونا و ضربات تند و تیز گواردیولا در میدان از کیفیت ژوزه مورینیو در واکنش نشان دادن کاست. آیا بازی‌های کلامی مورینیو به زیان خودش تمام شده؟

کوهن می‌گوید تحلیل بیش از حد اتفاقات گذشته می‌تواند به ضرر مورینیو باشد: « هنگامی که این‌چنین از نظر روانی بر شما غلبه می‌شود، اعتماد به نفس شما کاهش می‌یابد و ممکن است بیش از حد به تفکر بپردازید. شما حتی به بردن فکر هم نمی‌کنید، و این انرژی منفی شما را در سطح پایینی نگه می‌دارد. فکر نکردن به یک موضوع همیشه سخت‌تر از فکر کردن به آن است. مورینیو باید در حال حاضر بماند – او باید به اعتماد به نفس داشتن و به آینده پیش رو فکر کند.»

رونالدو علیه مسی
آمار کلاسیکو از سال 2009



بازی 10  10
گل 3 7

اما مساله کریستیانو هم باید حل شود. او مقابل تیم‌های متوسط لالیگا بی‌رحم است و درخشان، اما مقابل لیونل مسی و هم‌تیمی‌هایش به طرز عجیبی افت می‌کند. رونالدو مانند مربی‌اش متکبر است، اما در چند هفته گذشته انتقادات نیش‌داری از او شده و این باعث شده حواسش پرت شود. این انتقادات بیش از همه به دلیل دو موقعیت عالی است که در دیدار دسامبر از دست داد.

ضربه او در نیمه اول با فاصله‌ای دور به بیرون رفت و سپس ضربه سری ساده که می‌توانست بازی را دو بر دو مساوی کند به شکل بدی بیرون رفت. او در دیدارهای دیگر این ضربات را گل می‌کرد، اما به جز فینال کوپا دل‌ری سال گذشته، در هنگام رویارویی با بارسلونا به شدت زیر سایه مسی قرار می‌گیرد. تماشاگران برای اولین بار پس از ورود رونالدو به رئال واکنشی منفی نسبت به او نشان داده‌اند. آلفردو دی‌استفانو، چهره اسطوره‌ای رئال هم تا حدی از انتقادات حمایت کرده و طبیعی است که بارسلونا برای او مانعی ذهنی شده باشد.

کوهن حس می‌کند مشکل او چرخه‌ای باطل است: او فوق‌العاده تلاش می‌کند مقابل بهترین‌ها موفق باشد، و همین اضطراب باعث می‌شود او عملکرد خوبی نداشته باشد.

کوهن در پایان می‌گوید: «رونالدو باید به روزهایی فکر کند که طرفداران کنارش بوده‌اند. او باید به این فکر کند که اگر همه طرفداران در کنار او باشند و تشویقش کنند چه خوب می‌شود.

ما همه گاهی باید در خلاف جهت جریان آب شنا کنیم. مورینیو باید او را تشویق کند که دست از فکر کردن به این موضوعات بردارد. او باید در حال حاضر باشد، و هر دریبل، هر دریافت توپ، هر ضربه، هر پاس، همه آنها را در حال حاضر بازی کند.»

پارادوکس مادرید این است که اشتیاق آنها برای غلبه بر بارسلونا، اول برای گرفتن قهرمانی از آنها و سپس برای داشتن دوره‌ای طولانی و موفق مقابل آنها، چنان مانع ذهنی عمیقی برایشان ساخته که باید این مانع برطرف شود. برتری پنج‌امتیازی آنها در لالیگا به این معناست که می‌توانند قدرت را از کاتالونیا به پایتخت منتقل کنند، اما بزرگ‌ترین مانع پیش روی آنها بارسلونا نیست، بلکه خودشان‌‌اند.

[ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, ] [ 20:24 ] [ یاسر شایان ]

چهارشنبه شب شاهد برگزاری دیدار رفت دور یک چهارم پایانی رقابتهای جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو و میان دو تیم رئال و بارسلونا خواهیم بود.

 
 
 
- امشب و در بازی رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی اسپانیا ژوزه مورینیو و مردانش در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو میزبان آبی و اناری پوشان هستند. بازی که نبرد های نفر به نفر درون زمین تآثیر گذار ترین نقش را در نتیجه پایانی آن خواهند داشت.
اگر درباره ال کلاسیکو از استیو مک من من سؤال کنید او بی درنگ به سراغ گلی می رود که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپای سال 2002  وارد دروازه بارسلونا کرد. هافبک سابق لیورپول به خاطر حضور 4 ساله اش از سال 1999 تا 2003 در میان مادریدی ها به خوبی به شرایط این بازی آشناست. از نظر او تفاوت بازی در برابر بارسا هنگاهی که  در عضویت رئال قرار داشته باشید با زمانی که در لباس تیمی دیگری مثل لیورپول در برابر آن ها صف آرایی می کنید زمین تا آسمان است.
چهار شنبه شب استیو به تماشای آخرین نسخه ال کلاسیکو خواهد نشست اما قبل از آن در مورد چند فاکتور اصلی صحبت می کند که سرنوشت بازی در گروی آن ها قرار دارد.

 

 کریس رونالدو رو در روی دانی آلوس


مک من من درباره تقابل این دو می گوید: "رونالدو در فوتبال مدرن امروز یک بازیکن کامل به حساب می آید، قد بلند،  قوی، پرسرعت، سرزن و صد البته یک شوتزن قهار. من از دیدن بازی او هنگامی که در اوج باشد واقعا لذت می برم اما او گاهی کمی بدون فکر بازی می کند"
"تصور می کنم او در بازی آخر میان دو تیم بسیار عصبی و ضعیف کار کرد. بار ها از سمت چپ زمین بارسا به سمت دروازه آن ها نفوذ کرد اما عدم شرکتش در کار های دفاعی باعث شد دنی آلوس چند بار جناح چپ رئال را آزار دهد. فردا شب هر دوی این بازیکن ها از حرکات تهاجمی یکدیگر جلو گیری خواهند کرد و هر کدام که بتواند بهتر از پس حریف خود برآید می تواند برای حریف بسیار دردسر ساز شود."
"رونالدو از جام حذفی پارسال خاطرات خوبی دارد، او که این بار از حمایت تماشاچیان خودی نیز سود می برد احتمالا می تواند دروازه بارسلون را باز کند."


 آنخل دی ماریا رو در روی آبیدال


"من با دقت بازی های دی ماریا را تماشا کرده ام و عقیده دارم او یکی از مهره های کلیدی رئال در یک سوم دفاعی حریفان است. بارسا نیز چه با 3 دفاع به مراقبت از دروازه بپردازد و چه 4 دفاعه بازی کند اریک آبیدال را در جناح چپ و در برابر دی ماریاخود خواهد داشت."
"بر خلاف آلوز، آبیدال اهل حرکت به سمت زمین حریف نیست و این خود باعث می شود تا در این شب شاهد یک جدال کلاسیک مهاجم و مدافع باشیم. من بازی آبیدال را قبول دارم، او مدافع کاملیست اما به هر حال این فرانسوی در میان مدافعین استثنایی بارسا، ضعیف ترین بازیکن به حساب می آید."
"شاید قدرت دریبلینگ دی ماریا در صحنه هایی آبیدال را به دردسر بیاندازد، مخصوصا زمانی که پسرک آرژانتینی ناگهان به سمت وسط زمین تغییر جهت می دهد تا نفوذ کرده و یا توپ را به سمت دروازه شلیک کند."


ژابی آلونسو مقابل چابی


"هر دوی این بازیکنان مرکز ثقل تیم خود به حساب می آیند، آن ها رهبر خط میانی هستند. بارسا بدون چابی نظم خود را از دست می دهد و  رئال نیز برای هماهنگ کردن هافبک ها به ژابی آلونسو محتاج است."
"سبک بازی این دو البته متفاتوت است اما هر دو به یک اندازه تآثیر گذارند. آلونسو پاس های سریع و کوتاه خود را با توجه به حرکات بازیکنان روبروی خود تنظیم می کند. او علاقه زیادی به حرکت با توپ نیز ندارد اما در دگر سوی میدان چابی در تمام طول مسابقه در حال حرکت با توپ است تا بازیکن مورد نظر خود را در زاویه ای مناسب پیدا کند و پاس طلایی خود  را برای او بفرستد."
"در دیدار بین این دو همگان شاهد ترکیب جالب از سبک بازی این دو خواهند بود، دو شیوه ای که در تیم ملی اسپانیا به خوبی با یکدیگر تلفیق می شوند. اگر جدال بین این دو را چابی ببرد کنترل بازی به دست آبی و اناری ها خواهد افتاد و آن ها به احتمال فراوان بازی رفت را در خانه حریف با پیروزی پشت سر خواهند گذاشت."


مارسلو و الکسیس سانچس


"اینکه چگونه سانچس با سبک بازی باسلونا خو گرفته برای من خیلی جالب است. انطباقی که برای بسیاری از بزرگان دشوار می نمود برای این پسرک شیلیایی ظرف چند ماه اتفاق افتاد و به او کمک کرد گل های حساسی مانند بازی در برابر بتیس را به ثمر برساند. بازی تهاجمی بارسا با حرکت های سریع سانچس در میان مدافعین حریف ابعاد تازه ای را به خود می بیند"
"او اگر در سمت راست بازی کند قطعا مارسلو هم عقب خواهد نشست و او این گونه به بازی شناور بارسا کمک می کند."
" من شباهت های بسیاری بین بازی مارسلو و هم تیمی سابق خودم روبرتو کارلوس می بینم. هردو سریع و تکنیکی هستند و علاقه ای بسیار زیاد به هجوم به سمت زمین حریف دارند. اما چیزی که من را نگران می کند  ضعف مارسلوست در جدال های تک به تک. جایی که اگر مارسلو شکست بخورد ظرف چند ثانیه دروازه رئال هم فرو خواهد ریخت."

 په په و لیونل مسی


"هیچ مدافعی به تنهایی نمی تواند مسی را مهار کند. این بر هیچ کس پوشیده نیست. برای از کار انداختن او کل خط دفاعی رئال به همراه دیارا و آلونسو مورد نیاز است. اینگونه شاید بتوان فضای مورد نیاز برنده توپ طلا را از او گرفت."
"مشکل تقریبا لاینحل سفید های مادرید اینست که نمی توان مسی را برای یک 90 دقیه کامل مهار کرد. او حتی در آرام ترین روز های خود هم می تواند در یک صحنه سرنوشت بازی را تغییر دهد."  
"در این ال کلاسیکو به احتمال فراوان اصلی ترین نقش در جلوگیری از حرکات ویران کننده مسی را په په به عهده دارد. دفاع پرتغالی اگر کمی بیش از حد محکم بازی کند ممکن است با تصمیم دور قبل از پایان 90 دقیقه مجبور به ترک میدان شود. اگر هم اندکی تمرکز خود را از دست بدهد مسی از آخرین سد دفاعی رئالی ها عبور خواهد کرد و باقی ماجرا نیز نیازی به پیش بینی ندارد."
 
 

[ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, ] [ 20:23 ] [ یاسر شایان ]

هر دو ال کلاسیکوی قبلی که با قضاوت مونیس برگزار شد با تساوی به اتمام رسید و درآن بازیها سالگادو و آلبیول از زمین اخراج شدند.

Muñiz Fernandez (Getty Images)
- بین ساعت 10 تا 12 امشب به وقت اسپانیا،هیچ کسی دوست ندارد که جای مونیس فرناندس، داور اسپانیایی دیدار ال کلاسیکو باشد. این اولین باری است که او دیدار ال کلاسیکو در رقابتهای جام حذفی را سوت می زند.
دو تیم رئال مادرید و بارسلونا در نه ماه اخیر هشت بار مقابل هم قرار گرفته اند و این داور اسپانیایی تا به امروز 2بار مصاف این تیم ها را سوت زده. که در این دو دیدار قضاوت نسبتا خوبی هم داشته آخرین باری که او این بازی را سوت زد، مصاف فصل گذشته دو تیم در رقابتهای لالیگا ودر ورزشگاه برنابئو بود که با تساوی 1-1 به اتمام رسید. هر دو گل بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. پنالتی های مسی و کریس رونالدو. رئال آن بازی را با10 بازیکن به اتمام برد چرا که آلبیول به خاطر خطایی که منتهی به اعلام یک ضربه پنالتی برای بارسا شد، از زمین مسابقه اخراج شد . آلبیول که دفاع آخر رئال در آن صحنه بود، هنگامی که داوید ویا قصد شوت زدن داشت، پیراهن ال گواخه را کشید تا از زمین مسابقه اخراج شده و یک ضربه پنالتی به نفع بارسا اعلام شد. دقایقی بعد و در سوی دیگر زمین آلوس روی مارسلو خطا کرد و رونالدو از روی ضربه پنالتی بازی را مساوی کرد.
دومین ال کلاسیکویی که او سوت زد هم به فصل3-2002 برمی گردد که آن بازی هم در برنابئو برگزار شد و آن بازی هم با تساوی یک – یک به اتمام رسید ولی در آن بازی میچل سالگادو با دریافت دومین کارت زردش در جریان بازی مجبور به ترک زمین مسابقه شد .
در بارسلونا، گواردیولا سیاست خاصی را با صحبت نکردن درمورد داوران اتخاذ کرده.مربی جوان بارسا در کنفرانس خبری روز سه شنبه اش گفت:« نمی دانم کدام داور بازی ما را سوت می زند.»
البته صحبتهای چابی و برخی دیگر از بازیکنان بارسا حکایت از آن دارد که آبی اناری ها از عملکرد داوران در دو دیدار اخیر این تیم مقابل بتیس و اسپانیول راضی نیستند . الان چندماهی است که برروی مسی خطای پنالتی اعلام نشده و این درحالی است که رئالی ها مدتی است که با آرامش و بدون آنکه مشکلی با داور داشته باشند کار را دنبال می کنند.
باید ببینیم که قضاوت دیدار ال کلاسیکوی امشب به چه ترتیب خواهد بود.
[ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, ] [ 20:22 ] [ یاسر شایان ]

برای ما ، هدف لالیگاست . من اهدافم را عوض نمی کنم . اما طبیعتا اگر جای کوپا ، در یک تورنمنت دوستانه در تابستان هم بازی می کردیم ، من می خواستم که برنده شویم

 
Jose Mourinho - Real Madrid
 
- ژوزه مورینیو در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با بارسلونا به دفاع از کریستیانو رونالدو پرداخت :" من یک سال و نیم با او بوده ام که گلهای زیادی به ثمر رسانده . یکی از این گلها به ما یک جام داد و او با این که چند هت تریک داشته ، باید بگویم که نیمه دومش برابر مایورکا را دوست داشتم . بدون این که به دنبال بازی زیبا و ارائه بهترین نسخه ی خود باشد ، مثل یک کارگر تلاش کرد ، توپ ربایی کرد و تا پای جان جنگید . به کسی اجازه نداد که از او رد شود . بدون این که بخواهد بهترین بازیکن زمین باشد ، خوب جنگید . "
به نقل از مرجع خبري رئال مادريد،مورینیو درادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرد که هنوز ترکیبش را تعیین نکرده و به همین علت چیزی فاش نکرد و در مورد نتیجه خود گفت :" من فقط می خواهم که صعود کنیم . این نتیجه ایده آل است . ممکن است که در خانه ببازی و صعود کنی ، چیزی معلوم نیست . "
در مورد این که خودش نسبت به بازی 4شنبه با چه انگیزه ای به ورزشگاه می رود با ناراحتی پاسخ داد :" در طول دوران کارم چقدر جام برده ام ؟ در هر بازی ، اولویت های شخصی برای خودم تعیین می کنم که با توجه به آن ناراحت یا خوشحال می شوم . "
درباره شرایط دی ماریا گفت :" آن طور که انتظار می رود خوب نیست ، اما منتظر خواهیم ماند . در لیست قرار می گیرد . "
آقای خاص در این باره که آیا بنزما و ایگواین را در کنار هم قرار می دهد یا نه گفت :" تیمم را نمی خواهم بگویم. هنوز آن را مشخص نکرده ام . هر ترکیبی بگذارم مورد انتقاد قرار می گیرم ، اما به حرفهایی که زده می شود توجه ندارم . "

در ادامه تاکید کرد که هدف تیمش لالیگاست و نه کوپا :" برای ما ، هدف لالیگاست . من اهدافم را عوض نمی کنم . اما طبیعتا اگر جای کوپا ، در یک تورنمنت دوستانه در تابستان هم بازی می کردیم ، من می خواستم که برنده شویم . کوپا هدف سوم ماست اما در بازی فردا به دنبال برد هستیم . چه در لالیگا ، چه در چمپیونزلیگ و چه در کوپا بازی کنیم ، نمی خواهیم که بازنده باشیم . تیمی که حذف شود ، دو بازی کمتر انجام می دهد ، آن هم در فوریه ای که چمپیونزلیگ برگزار می شود و این برتری را دارد که بیشتر استراحت کند . اما دروغ نمی گوییم ، ما دوست داریم که آن دو بازی را داشته باشیم ، بارسا هم همین طور ."
سپس به سبک همیشه به انتقاد از مطبوعات پرداخت :" اگر کوئنترائو دفاع راست شود ، از من انتقاد می کنید و می گویید که او چپ پاست . اگر لاس را آن جا بازی دهم ، از من انتقاد می کنید که بدون خدیرا ، وسط زمین را خالی کرده ام . اگر په په را به خط هافبک ببرم ، از من انتقاد می کنید و می گویید که او دفاع وسط است و اگر برعکسش را انجام دهم ، همین طور . اگر از سیستم سه هافبک دفاعی استفاده کنم ، مورد انتقاد واقع می شوم که تدافعی هستم و اگر هجومی بازی کنیم ، مرا فاقد هدف می دانید . اگر ایگواین را بازی دهم می گویید بنزما فوق العاده است ، اگر بنزما را بازی دهم ، در مورد ایگواین صحبت می کنید و می گویید در مایورکا کلیدی بوده است . بهتر است که فردا به سینما بروید و بعد از بازی صحبت کنیم . "
[ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, ] [ 20:21 ] [ یاسر شایان ]

ستاره آرژانتینی که چند هفته ای رابه دلیل مصدومیت از زمین دور بود، آماده بازگشت به ترکیب مادریدی هاست

 
Angel Di Maria - Real Madrid
 

- ژوزه مورینیو مربی پرتغالی رئال مادرید خبر خیلی خوبی را دریافت کرده و این خبر چیزی نیست به جز بازگشت آنخل دی ماریا به آمادگی آرمانی.

ستاره آرژانتینی رئال که در آخرین جلسه تمرینی تیمش درسال 2011 مصدوم شده بود، از آن زمان از میادین ورزشی به دور است ولی گویا این بازیکن 23 ساله اکنون به روزهای اوج بازگشته

دی ماریا شانس حضور در دو دیدار رفت و برگشت رئال مقابل مالاگا در جام حذفی را از دست داد و مقابل گرانادا هم غایب بود. البته او از هفته گذشته به تمرینات رئال بازگشته است.

البته مورینیو به خاطر احتیاط بیشتر دی ماریا را همراه با سایر بازیکنانش به مایورکا نبرد و اکنون شنیده می شود که دی ماریا به اوج آمادگی رسیده و انتظار می رود تا در دیدار 4شنبه شب تیمش مقابل بارسلونا در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا برای تیمش به میدان برود.

بازگشت دی ماریا به ترکیب رئال به معنای نیمکت نشینی خوسه کایخون است. کایخون که در دیدار با مایورکا گل پیروزی بخش رئال را به ثمر رساند، اخیرا توانایی هایش را بیش از هرزمان دیگری به اثبات رسانده است.

[ دو شنبه 26 دی 1390برچسب:, ] [ 19:57 ] [ یاسر شایان ]

مدافع پرتغالی در ال کلاسیکو های سال قبل در پست هافبک دفاعی هم به میدان رفته بود

 
Pepe, Alexis Sanchez, Coentrao, Real Madrid, Barcelona
 

- مدافع وسط پرتغالی کم کم فکر کردن به بازی با بارسا را آغاز کرده است . او پس از گذراندن بازی سخت با مایورکا با آس در مورد بازی چهارشنبه صحبت کرد .

باز هم به بازی برابر بارسا رسیدید ، آن هم پس از یک بازی بسیار مشکل ...
برابر مایورکا خیلی کار کردیم . . ما روی ضربات آزاد ، بد گل می خوریم . اما تلاشمان را کردیم .

مایورکایی ها به داوری اعتراض داشتند ...
داور خیلی خوب کار کرد . می تواند در مورد اشتباهات احتمالی صحبت کرد اما این ها جزئیات کوچکی بودند اما در نتیجه تاثیری نداشتند .

نیمه اول ضعیفی داشتید و این می توانست مشکل ساز باشد .
ما باید سعی کنیم که روحیه تیمی را حفظ کنیم . می خواهیم که در بازیهایمان برنده باشیم و به نظرم گاهی از روی این مسیر درست ، گم می شویم .

حالا نوبت یک الکلاسیکوی دیگر ، این بار در کوپاست .
بازی بعدی مهم است اما طبیعتا باید چهره خود را عوض کنیم چرا که این یک تورنمنت دیگر است . مهم این است که خوب استراحت کنیم و سپس آماده بازی شویم .

برای بازی کوپا ، شانس کدام تیم بیشتر است ؟
هر دو تیم خوب هستند و شانس هیچ کدام بیشتر نیست .

به دنبال برد برابر بارسا با حمایت برنابئو هستید ؟
باید برنامه های خود را برای این بازی عوض کنیم . دو بازی برابر بارسا داریم اما دوست داریم که از نیمه دوم بازی با مایورکا لذت ببریم . روی دور شانس هستیم چرا که یک نیمه اول بد را فراموش کردیم .

به نظرت می توانی مثل بازی برگشت چمپیونزلیگ یا در فینال کوپا ، به خط هافبک برگردی ؟
مربی می داند که باید چه کار کند . من آماده کمک به رئال مادرید هستم . همه می دانند که چه تلاشی برای این تیم انجام می دهم . اما این مربی است که تصمیم می گیرد .

[ دو شنبه 26 دی 1390برچسب:, ] [ 19:56 ] [ یاسر شایان ]

لیگ برتر و لیگ اسپانیا دو لیگ برتر جهان هستند اما باید صادق باشم . لیگ انگلیس لیگ پر از رقابتی است . لالیگا هم همین طور است اما نه به اندازه لیگ انگلیس

 
Cristiano Ronaldo, Real Madrid
 
 - کریستیانو هم مثل بازی با مایورکا ، روز بد دارد . در نیمه اول کاملا گم ، ناراحت و خشمگین بود . هر چند که او در بدترین روزهایش هم می تواند تیر دروازه حریف را بلرزاند . اما او دوازده بار توپ از دست داد و در معدود حرکات تیمی نقش داشت . کاملا نا آماده بود و در واقع به ندرت دیده شده بود که در دوران فوتبالش این قدر نا آماده باشد . اما واقعیت این است که او هنوز نا امید نشده است .
رونالدو در مورد بازی با بارسلونا در این باره که در الکلاسیکوها آیا استرس دارد یا نه گفت :" پیش از بازیها استراحت می کنم ، هیچ فشاری حس نمی کنم . " بازیکن پرتغالی در مصاحبه با دی تی ، در مورد عادت های قبل از بازی گفت :" سعی می کنم که در تمام مدت در یک مکان آرام و امن باشم. هر بار که چالش جدیدی پیش رویم قرار می گیرد ، سعی می کنم که پر تلاش تر از دفعه قبل باشم . قوت روحی من ، برایم خیلی مهم است . "
 به گزارش گل به نقل از مرجع خبري رئال مادريدرونالدو در مورد الکلاسیکوی چهارشنبه گفت :"همیشه می خواهم که در هر بازی برنده باشم و سعی می کنم که خوب بازی کنم . این تلاشی است که انجام می دهیم : ببریم و خوب بازی کنیم . انگیزه ام از همین جا بر می آید ، صرفنظر از این که حریف چه کسی است . اگر سرحال باشید و از فوتبال بازی کردن لذت ببرید ، فقط صلاح تیمتان را می خواهید . "
 در مورد سبک بازی خود گفت :" من سعی می کنم که به جزئیات کوچک توجه داشته باشد . اگر بازیکنی سریع تر از حد معمول باشد ، غلبه بر او مشکل می شود ، اما من سعی می کنم که زیاد به بقیه توجه نکنم . می خواهم بازی خود را انجام دهم ، تلاش کنم که تکنیک بیشتری داشته باشم و سعی کنم که هر کسی در مقابلم است را شکست دهم . پاس بدهم ، توپ را ارسال کنم و به دنبال صلاح تیم باشم ."
 کریستیانو در مورد عزمش برای قهرمانی لیگ با رئال مادرید گفت :" فصل گذشته ، بهتر از همیشه کار کردم و از این بابت خوشحالم اما حاضر بودم که ده گل کمتر بزنم و لالیگا را ببریم یا در دیگر رقابت ها بهتر باشیم . "
در مورد آینده اش در رئال مادرید هم گفت :" لیگ برتر و لیگ اسپانیا دو لیگ برتر جهان هستند اما باید صادق باشم . لیگ انگلیس لیگ پر از رقابتی است . لالیگا هم همین طور است اما نه به اندازه لیگ انگلیس
[ دو شنبه 26 دی 1390برچسب:, ] [ 19:55 ] [ یاسر شایان ]

مربی پرتغالی از په په خواست تا پیغامش را به سایر بازیکنان تیم منتقل کند

 
Jose Mourinho - Real Madrid
 

 

- در دقیقه 84 بازی شنبه شب رئال مادرید مقابل رئال مایورکا و اندکی بعد از گل کایخون بود که مورینیو به کنار زمین مسابقه آمد

در آن لحظات رئال با نتیجه 1-2 از تیم میزبان پیش بود و مورینیو برنامه و ایده جدیدی را در ذهن داشت.

آقای خاص به کنار زمین آمد، په په را صدا کرد و برنامه تاکتیکی تیمش را با ستاره هموطنش در جریان گذاشت.او کایخون را به عقب برگرداند تا تیمش با 4 دفاع بازی کند.

طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا،مربی پرتغالی پیش بینی همه شرایطی را کرده بود. از اواسط نیمه دوم و بعد از انجام تعویض ها، رئال با سه مدافع ( په په، کوئنترائوو راموس) بازی می کرد ولی مورینیو برنامه خاصی تدارک دیده بود تا وتی تیمش از حریف پیش افتاد، آن را پیاده کند و بعد از گلزنی کایخون و برتری رئال بود که این برنامه را با په په در میان گذاشت

درحالی که سایر بازیکنان رئال درحال جشن گرفتن گل کایخون بودند، مورینیو په په را به کنار زمین فرا خواند و به او اعلام کرد تا کایخون در جناح راست خط دفاع قرار بگیرد تا دفاع رئال 4نفره شود. اوزیل و ژابی الونسو هم اندکی عقب آمدند و بنزما هم در جناح راست قرار گرفت.

خود مورینیو هم در کنفرانس خبری پایانی بازی دراین باره گفت:« من یک ورقه آماده در دستم داشتم تا اگر گل دوم را به ثمر رساندیم، این نقشه را به یکی از شاگردانم منتقل کنم؛چون ما خیلی ریسکی بازی می کردیم. دراین ورق کوچک این نقشه را کشیده بودم که کایه خون به جناح راست رفته و بنزما هم به راست منتقل شود تا با تعادل بیشتری بازی کنیم.»

[ دو شنبه 26 دی 1390برچسب:, ] [ 12:14 ] [ یاسر شایان ]

رئال و بارسا در همه جا رقابت دارند و از كمتر از 3روز به الكلاسيكو رسانه هاي طرفدار اين 2 تيم جدال را شروع كرده اند

 
offside on sergio ramos (mallorca vs real madrid)
 

 -  اشتباهات داوري جزئي از فوتبال است .جمله اي ازار دهنده كه البته  بايد انرا قبول داشت و به آن احترام گذاشت. در بازي شنبه  شب گذشته مايوركا رئال شاهد كلكسيون اشتباهات داور بوديم اشتباهاتي كه شايد به سود شاگردان مورينيو تمام شد.

در جريان بازي شب گذشته ، پرس مونته‌رو در دو صحنه بسيار مشکوک دو تيم رئال مادريد و مايورکا را از ثبت دو گل قطعي محروم کرد.
در اين بازي داور مسابقه خطاي واضح بازيکنان مايورکا روي کايه خون را ناديده گرفت و يک پنالتي بسيار روشن را اعلام نکرد.در عین حال او یک تصمیم شجاعانه هم داشت ، زمانی که وی برخورد توپ به راموس در حالي که در فاصله بسيار کم با زننده ضربه قرار داشت را هند تشخیص نداد که البته این نظر درست به نظر می رسید  و اعتراض بازيکنان مايورکا کاملا بيجا به نظر مي‌رسيد.
اما از طرفي داور اين ديدار مي‌توانست يک پنالتي براي مايورکا اعلام کند اما با خونسردي از کنار اين صحنه نيز گذشت.
گل سرخيو راموس نيز در اين ديدار از نظر داور آفسايد بود در حالي که بازبيني تصاوير نشان از حضور راموس در منطقه پوشش داده شده توسط مدافع مايورکا دارد.
داور آندلوسي يک گل سالم رئال مايورکا را نيز ناديده گرفت تا اشتباهات عجيبش را کامل کرده باشد!

La imagen evidencía que no hay fuera de juego | Foto: @YahooEurosport

اما نكته مهم در اين موضوع حاشيه هاي روز بعد از بازي بود. رئال و بارسا در همه جا رقابت دارند و از كمتر از يك هفته مانده به الكلاسيكو رسانه هاي طرفدار اين 2 تيم جدال را شروع كرده اند.

در حالي كه روزنامه ماركا كه چاپ مادريد است عقیده داشت داور در اشتباهات خود بالانس را رعایت کرده (ظلم بالسویه عدل است!)و در انطرف روزنامه اسپورت كاتالانيا كه طرفدار بارساست به شدت به پرس مونته رو تاخته بود و علنا اعلام كرده بود كه داور رئال را در اين بازي پيروز كرده است.البته در این جبهه گیری بارسایی ها هواداران بیشتری داشتند چراکه مردود اعلام شدن گل سالم مایورکا لحظه بسیار مهمی بود.

البته وضع مشابهی  را هفته گذشته نيز شاهد بوديم . جايي كه هفته پيش بارسا در مقابل اسپانيول 1-1 متوقف شد و در اخر بازي يك صحنه مشكوك به پنالتي براي بارسا اعلام نشد(در حالي كه اصلا به نظر هند نمي امد و از ان بر خورد هاي توپ به دست بود)...اما بارسایی ها نظر دیگری داشتند.

در حال حاضر رسانه هاي طرفدار دو تيم هم مانند دو تيم بارسا و رئال باهم رقابت سختي دارند به نظر مي رسد داربي چهار شنبه شب هم  از نظر حاشيه ايبه شدت حساس بشود.

البته همين چند دقيقه پيش بود كه در بازي بارسا بتيس در حالي كه بازي تا دقيقه 71 2-2 مساوي دنبال مي شد ؛ داور اين ديدار پدرو ماريو را با نشان دادن كارت زرد دوم از بازي اخراج كرد تا بازي كاملا به سود بارسا شود و بعد از 10 نفره شدن بتيس بود كه بارسا توانست 2 گل ديگر كه يكي از انها هم روي يك پنالتي مشكوك بود به ثمر برساند.

http://estaticos.sport.es/resources/jpg/6/6/1326665703566.jpg

با این شرایط  مطمئن باشيد فردا ماركا به كميته داوران لاليگا حمله کنند  تا در اين جدال رسانه اي 2با حریف به تساوی برسند.

به هر حال تا فوتبال هست اشتباهات داوري هم وجود دارد.
[ دو شنبه 26 دی 1390برچسب:, ] [ 12:12 ] [ یاسر شایان ]

مهاجم سابق باشگاه اسپانیول که گل پیروزی بخش رئال در مصاف با مایورکا را به ثمر رساند معتقد است که تیمش شایسته این برد بود.

 

- خوسه کایخون، فوروارد اسپانیایی باشگاه رئال مادرید شنبه شب گل ارزشمندی را برای تیمش به ثمر رساند

درحالی که مصاف رئال مایورکاو رئال مادرید تا دقایق پایانی با تساوی1-1 دنبال می شد، این کایخون بود که توانست رئال را به گل برتری رسانده تا سه امتیاز بازی شنبه شب ایبروستار به حساب کهکشانی ها واریز شود

درپایان این دیدار بود که کایخون در گفت و گوبا خبرنگاران از اهمیت کسب این 3 امتیاز گفت:«تیم ما 24 بازیکن دارد؛ پس کاملا واضح است که برخی از بازیکنان دربعضی بازیها فرصت حضور در زمین را می یابند ولی بازیکنان نیمکت نشین عملکرد خیلی خوبی داشته اند و ما به سه امتیاز خیلی مهم دست یافتیم.»

ستاره جوان اسپانیایی ادامه داد:« ما باید تا پای جان بازی کنیم؛ همیشه مثبت اندیش باشیم و به پیروزی برسیم و این همان چیزی است که در حال انجام آن هستیم.»

با این برد رئال مادرید موقتا با 8 امتیاز برتری نسبت به بارسای رده دوم در صدر جدول رقابتهای لالیگا قرار دارد.در صورتی که بارسلونا امشب بتواند رئال بتیس را شکست دهد این اختلاف به 5 امتیاز کاهش خواهد یافت.

 

[ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, ] [ 17:17 ] [ یاسر شایان ]

در حاليكه بازي رئال –مايوركا تا دقيقه 85 1-1 مساوي دنبال مي شد و استرس در چهره همه مادريدي ها نمايان بود كاري را كه كريس رونالدو موفق به انجام ان نشد را كايخون به سرانجام رساند

 
Liga BBVA: Mallorca-Real Madrid: José María Callejón
 

 - بي شك با شنيدن نام كايخون بي اختيار كولي دادن او به مورينيو را به ياد مي آوريم. بازي والنسيا-رئال مادريد بود كه رئال 2-1 از والنسيا جلو بود و زير حملات خوفاش ها قرار داشت كه رئال روي ضد حمله گل سوم را به ثمر رساند و مورينيو كه كاملا زير فشار جوي استاديوم بود شادي عجيبي از خود نشان داد او به سمت كايخون دويد و به پشت او پريد. بعد از اين اتفاق البته شهرت كايخون چند برابر شد.

كايخون بازيكن محبوب مورينيوست و در اين فصل هر وقت بازي كرده عالي بوده چه  در كوپا دل ري وچه در لاليگا. مورينيو در مورد او مي گويد ژوزه كايخون  در تمرينات آنقدر خوب كار مي كند كه انسان را شيفته خود مي كند و بيرون گذاشتن او بسيار سخت است.

امشب كايخون براي رئال گل كاشت . در حاليكه بازي رئال –مايوركا تا دقيقه 85 1-1 مساوي دنبال مي شد و استرس در چهره همه مادريدي ها نمايان بود كاري را كه كريس رونالدو موفق به انجام ان نشد را كايخون به سرانجام رساند. او با يك شوت زيبا از يك توپ برگشتي توانست دروازه سنگربان اسرائيلي مايوركا را باز كند.با اين گل اختلاف در صدر جدول بين رئال و بارسا حداقل براي 1 روز به 8 امتياز رسيد.

ژوزه ماريا كايخون متولد 11 فوريه سال 1987 در موتريل اسپانيا ست. اين بازيكن 24 ساله كه محصول باشگاه رئال مادريد است اولين بازي هاي حرفه اي خود رادر سال 2006-7  براي رئال ب انجام داد. او در اين سال توفيق چنداني نداشت و فقط در 4 ديدار توانست بازي كند. اما سال 2007-8 سال كايخون بود او در 38 بازي به ميدان رفت و امار خيره كننده 21 گل را از خود به جاي گذاشت و اين يعني 1.7 گل در هر بازي.

بعد از درخشش او پيشنهاد هاي زيادي دريافت كرد اما در نهايت در سال 2008 او مادريد را به مقصد ايالت كاتالان ترك كرد و با قراردادي 4 ساله پيراهن ابي و سفيد اسپانيول را به تن كرد. كايخون 3 فصل در اسپانيول بازي كرد و از سال 2008 تا 2011 توانست در 106 بازي 11 پاس گل و 12 گل براي اين تيم بارسلوني  به ثمر برساند.

در سال 2011 كايخون طبق يك قرارداد 5 ساله و به ارزش 5.5 ميليون يورو به مادريد بازگشت تا به آرزوي دوران كودكي خود كه بازي با لباس رئال در لاليگا بود رسيده باشد.او انگيزه زيادي داشت و توانست در اولين بازي خود براي رئال در برابر لوس انجلس گالكسي در دقيقه 30 گل بزند.

در ابتدا كمتر كسي فكر ميكرد كه به كايخون بازي برسد ولي او آنقدر در تمرينات ممارست بخرج داد تا مورينيو نتواند از او براحتي بگذرد.او در اين فصل 10 بار در لاليگا به ميدان رفته كه قبل از بازي با مايوركا 3 گل زده بود وحالا 4 گله شده البته او در جام حذفي هم درخشش داشته وثمره ان  در 5 ديدار جام حذفي 3گل و 1 پاس گل بوده است.

با گل امشب  او در بين طرفداران مشكل پسند و سخت گير مادريدي محبوبيت زيادي كسب خواهد كرد و مشخص است كه علاقه مورينيو نيز به او بيشتر مي شود و امكانش زياد است كه چهارشنبه شب در مقابل بارسا او فيكس باشد.

[ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, ] [ 8:35 ] [ یاسر شایان ]

در یکی از سخت ترین و پر مشقت ترین بازیهای رئال مادرید در لالیگای این فصل ، تیم توانست که در آستانه الکلاسیکو ، فاصله پنج امتیازی خود با بارسلونا را حفظ کند

 
Liga BBVA: Mallorca-Real Madrid: José María Callejón
 

 – رئال مادرید توانست در دیداری دشوار در خانه مایورکا دو بر یک پیروز شود و به صدرنشینی قاطعانه خود ادامه دهد. رئال در حالی این پیروزی را به دست آورد که تا بیست دقیقه مانده به پایان بازی شکست خورده بود ولی انگیزه بالای مردان مورینیو آنها را در این دیدار پیروز کرد.

مایورکا در نیمه اول مقابل حملات مادرید عالی دفاع کرد و موقعیت‌های بسیار خوبی هم برای گل‌زنی داشت که تنها از یکی از آنها بهره برد. تومر حمد در دقیقه 39 برای این تیم گل زد. چوری کاسترو روی یک ضربه کرنر و پس از یک و دو توپ را روی دروازه ارسال کرد و حمد آن را با ضربه سری شیرجه‌ای به گوشه دروازه رئال زد.

در آخرین لحظات نیمه اول چیزی نمانده بود که سرخیو راموس گل بزند اما ضربه سر او روی ضربه ایستگاهی ژابی آلونسو به تیر دروازه برخورد کرد.

مایورکا باز هم در دقیقه 59 گل زد اما گل ویکتور را داور به دلیل آفساید بودن مردود اعلام کرد؛ آنچه که تصاویر آهسته نشان می‌داد تصمیمی بسیار سخت‌گیرانه بوده است.

مادرید سرانجام در دقیقه 72 به گل تساوی رسید. مسعود اوزیل پس از همکاری با کریم بنزما توپ را به گونسالو ایگواین سپرد و او هم توپ را از روی سر دودو آواته رد کرد و توپ با تکل فرناندو تیسونه وارد دروازه مایورکا شد.

اندکی بعد ضربه دیدنی کریستیانو رونالدو از فاصله‌ای دور به تیر دروازه مایورکا برخورد کرد.

در دقیقه 85 بود که مادرید پیش افتاد. دفاع مایورکا روی حرکت ایگواین تعلل کرد و توپ پس از دفع ناقص به خوسه کایخون رسید و او با شوتی تماشایی توپ را از میان چندین بازیکن مایورکا وارد دروازه کرد.

رئال با این برد فاصله را در صدر جدول موقتا به هشت امتیاز افزایش داد و مایورکا با 19 امتیاز فعلا چهاردهم است.
[ یک شنبه 25 دی 1390برچسب:, ] [ 8:34 ] [ یاسر شایان ]

اسطوره باشگاه رئال از ستاره پرتغالی باشگاه انتقاد کرده است

 
 
- خوشحالی نکردن رونالدو بعد از گلزنی مقابل گرانادا، حرف و حدیث های زیادی ایجاد کرد. گفته می شود ستاره پرتغالی از اینکه در دیدار مقابل مالاگا با واکنش منفی هواداران روبرو شد، ناراحت است و در مقابل دی استفانو، اسطوره و رئیس افتخاری این باشگاه اعلام کرد رونالدو باید با انتقادات هواداران کنار بیاید.


[ شنبه 24 دی 1390برچسب:, ] [ 20:24 ] [ یاسر شایان ]

رئالی ها در حال حاضر با 5 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا در صدر قرار دارند و برای کسب سه امتیاز راهی سن موئیکس می شوند.

 
Joaquin Caparros, Mallorca
 

- خواکین کاپاروس، سرمربی مایورکا، اعلام کرد اگر نتوانند بهترین بازی شان را ارائه بدهند، فردا دیدار دشواری مقابل رئال خواهند داشت و معتقد است شاگردان مورینیو نسبت به فصل گذشته بهتر شده اند.

رئالی ها در حال حاضر با 5 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا در صدر قرار دارند و برای کسب سه امتیاز راهی سن موئیکس می شوند.

کاپاروس در گفتگو با نشریه آ. اس گفت:" مادرید پیشرفت کرده و نسبت به سال گذشته بهتر شده است. من این تیم رئال را دوست دارم زیرا بسیار هماهنگ و متحد بازی می کنند. اینکه آنها با تعهد و تمام وجود بازی می کنند، را دوست دارم.

من همچنین ذهنیت هماهنگ و اشتیاق آنها برای پیروزی را دوست دارم. این چیزی است که آنها برای پایان دادن به برتری بارسا نیاز دارند."

سرمربی سابق بیلبائو معتقد است تیمش برای گرفتن یک نتیجه خوب مقابل رئال به اتحادی مشابه نیاز دارد.

" ما باید نمایشی در سطحی بالا ارائه بدهیم؛ چه از نظر فردی و چه تیمی. باید در حملات دقیق باشیم و امیدارم کمی هم خوش شانس باشیم.

برای غلبه بر تیمی مانند رئال حتما به شانس نیاز دارید. امیدوارم یک مایورکای متحد با ذهنیت پیروزی و بیشترین تلاش ببینیم."

[ شنبه 24 دی 1390برچسب:, ] [ 17:43 ] [ یاسر شایان ]

شاگردان مورینیو به دنبال آن هستند تا شنبه شب با غلبه برمایورکا برای یک شب هم که شده صدرنشینی با فاصله 8 امتیاز را تجربه کنند

 
Liga BBVA: Real Madrid-Granada: Karim Benzema, Mesut Ozil
 
 
  ترکیب احتمالی

مایورکا


Aouate
Cendros, Chico, Ramis, Bigas
Tissone, Pina
Pereira, Nsue, Castro
Victor

رئال مادرید



Casillas
Arbeloa, Ramos, Pepe, Marcelo
Xabi Alonso, Diarra
Ozil, Kaka, Ronaldo
Higuain



 مایورکا برای دیدار مقابل رئال مصدوم جدیدی ندارد هرچند خواکین کاپاروس بعد از تغییراتی که برای دیدار مقابل سوسیه داد در کوپا دل ری در ترکیب تیمش ایجاد کرد، با محدودیت هایی روبروست.
 امیلیو انسوئه احتمال در این دیدار به ترکیب اصلی بازخواهد گشت و جای ماروین اوگونجیمی را خواهد گرفت. بازگشت ویکتور کاسادسوس نیز تومر حماد را نیمکت نشین خواهد کرد.
در سمت مقابل، مورینیو برای این دیدار از چند بازیکن تیمش به خاطر مصدومیت نمی تواند استفاده کند. کاروالیو و خدیرا به دلیل مصدومیت نمی توانند تیم شان را همراهی کنند. آنخل دی ماریا نیز به تازگی به تمرینات بازگشته و انتظار می رود بازی را از روی نیمکت آغاز کند.
با توجه به غیبت خدیرا، لاسانا دیارا می تواند زوج آلونسو در مرکز خط میانی باشد. مسوت اوزیل می که در دیدار مقابل مالاگا در ترکیب اصلی نبود، در این دیدار از ابتدا به میدان می رود.
علی رغم اینکه بنزما در دیدار مقابل مالاگا تک گل پیروزی بخش کهکشانی ها را به ثمر رساند، اما به دلیل مصدومیتی که برایش به وجود آمد، احتمالا در این دیدار جایش در ترکیب اصلی را به ایگواین خواهد داد.


آیا می دانید؟



مایورکا سه شنبه گذشته با پیروزی 6-1 در دیدار برگشت کوپا دل ری مقابل سوسیه داد، بهترین برد این فصلش را به دست آورد.
- شاگردان کاپاروس در نیم فصل اول، کمترین تعداد گل ها را در نیمه دوم بازی ها به ثمر رساندند (6 گل)
- کاپاروس در 20 دیداری که مقابل رئال قرار گرفت، تنها بار با این تیم به تساوی رسید (5 پیروزی، 1 تساوی و 14 شکست)
- رئال با کسب 22 امتیاز از 27 امتیاز ممکن دیدارهای خارج از خانه، بهترین رکورد این فصل در این دیدار ها را در اختیار دارد.
- رئال در 10 دیدار اخیرش مقابل مایورکا تنها یک بار و در آگوست 2010 موفق به باز کردن دروازه این تیم نشد.
 
[ شنبه 24 دی 1390برچسب:, ] [ 17:42 ] [ یاسر شایان ]

مربی پرتغالی رئال در صحتبهایی اعلام کرد که در فکر انتقام از بارسا نیست

 
Jose Mourinho - Real Madrid vs Malaga

- ژوزه مورینیو مربی باتجربه باشگاه رئال مادرید بی صبرانه در انتظار مصاف تیمش با بارسلونا در جام حذفی اسپانیاست.این درحالی است که تیم او قبل از مصاف با بارسا مقابل مایورکا به میدان می رود

مربی پرتغالی در کنفرانس خبری پیش از دیدار تیمش با مایورکا به خبرنگاران گفت:« ما مقابل مایورکا یک بازی داریم و شما با من درمورد انتقام مقابل بارسا صحبت می کنید که این برایم بی معنا و مفهوم است»

مربی پرتغالی صحبتهایش را درمورد آینده کاکا آغاز کرد:« شرایط کاکاهیچ تغییری نکرده. ما از اولین روز فصل تا آخرین روز بهترین بازیکنان را دراختیار داریم. بازار نقل و انتقالات آغاز شده ولی ما تمایلی به خرید، فروش و یا جذب قرضی بازیکن نداریم.»

بدین ترتیب مورینیو نه تنها آینده کاکا در تیمش را تضمین کرد بلکه درهای خروج را هم به روی گرانرو بست.

طبق گزارش منتشره در روزنامه مارکا،مورینیو در تحلیل بازی تیمش مقابل مایورکا با مروری بر لیست بازیکنان مصدومش، در مورد دی ماریا گفت:« این غیرممکن است که دی ماریا مقابل مایورکا بازی کند و برای هفته بعد احتمال دارد که برگردد. اگر دی ماریا مقابل مایورکا بازی نمی کند،به این دلیل نیست که ما او را حفظ کرده ایم، بلکه به این دلیل است که اصلا نمی تواند.»

او در مورد سامی خدیرا و مصدومیت این بازیکن آلمانی هم گفت:« الان وقت گریه و زاری کردن نیست. تمامی فصول به همین ترتیب هستند.تمام بازیکنانی که در رئال هستند آماده بازی کردن هستند ومصدومیت هم بخشی از دنیای فوتبال است.»

مورینیو درمورد کاروالیو که هنوز آماده حضور درزمین نیست گفت:« کاروالیو هنوز آماده نیست.او مصدوم نیست ولی باید به تمریناتش ادامه دهد.هرزمانی که به آمادگی برسد، فرصت خواهد یافت.»

آقای خاص بازی مقابل مایورکا را کلیدی می داند:«این بازی سرنوشت ساز و کلیدی است و واولویت ما در رقابتهای لالیگاست. قهرمانی در لالیگا اولویت اول ماست. به همین خاطر بازی مقابل مایورکا برایمان خیلی مهم است. باید حداکثر امتیاز ممکن را کسب کنیم تا حریف مستقیممان به ما نزدیک نشود. مایورکا تیمی است که درانتظار کسب حداکثر امتیازات است و به همین خاطر در فکر استراحت دادن به هیچ کسی نیستیم. سال گذشته ما دو امتیاز درمایورکا از دست دادیم.این تیم الان درشرایط خیلی خوبی است و بازی با مایورکا بازی خطرناکی است.»

مورینیو در ادامه صحبتهایش به این نکته اشاره کرد که به شاگردانش اجازه نمی دهد که با فکر دوئل با بارسلونا بازی های لالیگا را ساده بگیرند:« بازی حساس و کلیدی ما مقابل مایورکاست. زمانی که موقع برگزاری جام حذفی فرا برسد، برای کسب جام دست به کار می شویم ولی لالیگا واقعا مهم است.امیدوارم که شاگردانم حواسشان را به بازی جام حذفی ندهند.بازی مقابل مایورکا و اتلتیک بیلبائو بازیهای سختی هستند و من تمام تلاشم را به کار می گیرم که حواس بازیکنانم پرت نوشت. مهم ترین بازی ما، بازی با مایورکاست.خودم حتی یک ثانیه را برای فکر کردن به جام حذفی از دست نمی دهم.»

مورینیو دراین کنفرانس خبری درمورد کریس رونالدو هم صحبت کرد و درپاسخ به سوال خبرنگاری در مورد ناکامی کریس در زدن ضربات ایستگاهی دراین فصل گفت:« آیا آمار و ارقام بازیکنان کلیدی سایر تیمها را هم دارید؟آیا آمار دیگر مهاجمان را هم دارید؟ آیا می خواهید تمام گلهای کریس را با مهاجمان دیگر مقایسه کنید؟ درمورد توپ طلا صحبت می کنید؛درمورد کفش طلا صحبت می کنید. و الان با آنالیز آماری اینجا هستید؟ واقعا شما را درک نمی کنم.»

[ شنبه 24 دی 1390برچسب:, ] [ 14:40 ] [ یاسر شایان ]

ال کلاسیکو باز هم ال کلاسیکوست هرچند در این یکی دو سال بازی تکراری همه ی جام ها بوده اما همیشه جذابیت ها و جنجال های خاصی داشته

 
 
پس از مشخص شدن تیم های راه یافته به مرحله یک چهارم کوپا دل ری یا جام حذفی اسپانیا و برخورد دوباره ی بارسا و رئال با هم، به زودی شاهد دو دیدار ال کلاسیکوی دیگر خواهیم بود. حال سوالی که در ذهن تداعی می شود این است که آیا از دیدن ال کلاسیکوهای زیاد در طول یک فصل خسته می شویم؟ برای عاشقان فوتبال که جواب مشخص است. برای این دسته دیدن تکرار اینگونه مسابقات نیز لذت بخش است چه برسد بازی های تکراری ال کلاسیکو! اما اگر از آن دسته ای هستید که جواب تان بلی است و اعتقاد دارید دیدارهای پیاپی این دو تیم انگیزه بازیکنان و مربیانشان را کم کرده و در نهایت از زیبایی های خاص ال کلاسیکو کم می کند و تماشای چند باره جدال آبی اناری ها و قوهای سفید مادرید در دو فصل اخیر تکراری و خسته کننده شده است، باید گفت سخت در اشتباهید! انگیزه های تمام ناشدنی و جاه طلبانه ی مورینیو و گواردیولا در چند سال حضورشان به عنوان مربی بر همگان آشکار گردیده. فقط کافی است بدانید در سه فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا (معتبرترین مسابقات باشگاهی جهان) این دو مربی بودند که تیم هایشان را به قهرمانی رسانده اند. آنها از موفقیت و کسب جام سیر نمی شوند و این را به شاگردانشان هم منتقل کرده اند. با داشتن فوق ستاره هایی نظیر چابی، مسی، اینیستا برای بارسا و رونالدو، اوزیل و کاسیاس برای مادرید جنگ این دو بر سر قدرت تاکتیکی و تفکرات تیمی هر روز قابل ارتقا و تغییر است و هر دیدار برای آنها میدانی است برای ارائه ی نقشه های جدید، روش های مدرن، راه کارهای متفاوت و مختلف. جدال این دو ورای جدال تیم هایشان بر سر تفکرات نوین تاکتیکی دنیای فوتبال است. نبرد بین دو مغز متفکر فوتبالی هر روز هم دیدن دارد! ژوزه در هر تیمی که به عنوان سرمربی روی نیمکتش بوده سال دوم حضورش را با افتخارات فراوان به پایان رسانده و این فصل دوم حضور او روی نیمکت رئال، طرفداران این تیم پرافتخار اروپایی را به شدت به فصل اخیر امیدوار کرده است. فاصله پنج امتیازی با رقیب دیرینه در لالیگا این امید را چند برابر کرده است. آقای خاص خوب می داند اگر در جام حذفی از بارسا بگذرد می تواند علاوه بر لیگ، جام پادشاهی اسپانیا را نیز دومین بار به ویترین افتخارات خود و رئال بیافزاید و این گونه مانع کسب جام های بیشتر توسط رقیبش، پپ شود . در ضمن که هر چه نبرد بین این دو مربی بیشتر باشد راه های شکست بارسا بیشتر نمایان می شود (البته اگر آنها بگذارند!) هرچند این قضیه برای ژوزه مورینیو هم هست. با پدیده ای به نام پپ راه های شکست مورینیوی جاه طلب هم بیشتر خودنمایی می کند. اما اگر رئال موفق نشود در جام حذفی بارسا را حذف کند (به خصوص اگر نتواند در سانتیاگو برنابئو نتیجه بگیرد و پیروز شود) مادریدی ها را از تیمشان سرخورده و نامید می سازد حتی اگر آنها قهرمانی لیگا را به دست آورند اما عدم نتیجه گیری برابر بارسا، فتح لیگا خیلی به طرفداران دو آتشه مادریدی نخواهد چسبید. این زنگ خطر در حالی برای رئال به صدا در آمده که با وجود نتایج ضعیف خارج از خانه این فصل بارسا، آنها با همین وضع هم در دیدار رفت ال کلاسیکوی لیگا رئال را در مادرید شکست داده اند. با این اوصاف می توان به فوتبال دوستان این نوید را داد که ال کلاسیکو باز هم ال کلاسیکوست هرچند در این یکی دو سال بازی تکراری همه ی جام ها بوده اما همیشه جذابیت ها و جنجال های خاصی داشته و هر چند باری هم که برگزار شود تیمی حاضر نیست بازنده ی این دیدار باشد. این مهمترین دلیلی است که هر ال کلاسیکو می تواند پُر شور و زیبا باشد. ضمن اینکه باید یادآوری نمود نتیجه ال کلاسیکو در حافظه ی تاریخ ثبت خواهد شد، حال هرچند ال کلاسیکویی که در طول یک فصل برگزار شود!
[ شنبه 24 دی 1390برچسب:, ] [ 14:39 ] [ یاسر شایان ]

در آستانه دو مصاف ال کلاسیکوی دیگر ایکر کاسیاس دروازه بان رئال معتقد است که این دیدارها دیگر به اندازه قبل خاص و ویژه نیستند

 
Iker Casillas - Real Madrid
 

 

- ایکر کاسیاس دروازه بان باشگاه رئال مادرید معتقد است که دیدارهای ال کلاسیکو دیگر مثل قبل تماشایی نیستند چرا که رئال و بارسا اخیرا بیش از پیش مقابل هم قرار می گیرند

این دو تیم درمرحله یک چهارم پایانی جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) به مصاف هم می روند. رئال با غلبه بر مالاگا به این مرحله رسید و بارسا هم با شکست دادن اوساسونا مجوز حضور در جمع 8 تیم برتر را کسب کرد.

این درحالی است که این دو تیم تا به اینجای فصل 3 بار با هم دیدار کرده اند؛ دو مصاف در سوپرکاپ اسپانیا و یک مصاف هم در رقابتهای لالیگا. از همین رو کاسیاس، دروازه بان رئال معتقد است که دیدار دیگر مثل قبل ویژه و خاص نیست

کاسیاس درصحبتهایی که در ال موندو دپورتیووبازتاب یافت گفت:« زمانی که بازیهای کمی مقابل هم برگزار می کنیم، ال کلاسیکو بازی ویژه ای است ولی زمانی که تعداد بازیهای ال کلاسیکو در طول فصل زیاد می شود، از ای بازی خسته می شوی. به نظر من ،از آنجا که ما اخیرا بازیهای زیادی را مقابل بارسا برگزار کرده ایم، گاهی وقتها ال کلاسیکو خسته کننده به نظر می رسد.»

دیدار رفت دو تیم رئال وبارسا درمرحله یک چهارم پایانی جام خذفی اسپانیا روز 18 ژانویه در برنابئو برگزار می شود و بازی برگشت دو تیم هفت روز بعد در نوکمپ خواهد بود

[ جمعه 23 دی 1390برچسب:, ] [ 20:30 ] [ یاسر شایان ]

شاگردان مورینیو اگرچه ماه گذشته مقابل بارسا 3-1 شکست خوردند اما خیلی زود به روند پیروزی های شان برگشتند و اکنون 5 امتیاز با بارسا فاصله دارند.

 
Karim Benzema - Real Madrid
 

- کریم بنزما، مهاجم رئال، معتقد است اگر کسی می خواهد روی رقابت قهرمانی این فصل لالیگا شرط بندی کند، باید روی قهرمانی رئال شرط ببندد.

شاگردان مورینیو اگرچه ماه گذشته مقابل بارسا 3-1 شکست خوردند اما خیلی زود به روند پیروزی های شان برگشتند و اکنون 5 امتیاز با بارسا فاصله دارند.

او در گفتگو با آ. اس گفت:" همیشه روی ما شرط ببندید. ما در همه دیدارها به دنبال پیروزی هستیم. ما اکنون شرایط خوبی داریم، در صدر هستیم و می خواهیم همین روند را تا قهرمانی ادامه بدهیم."

این مهاجم فرانسوی همچنین اعلام کرد از ابتدای حضورش در رئال، مانند گذشته از فوتبال بازی کردن لذت نمی برد.

" من تنها 24 سال دارم و می خواهم به سختی کار کنم تا از نظر فیزیکی و ذهنی در بهترین شرایط باقی بمانم. من در حال حاضر بازی های زیادی انجام می دهم و گل های زیادی به ثمر می رسانم."

به تازگی شایعاتی در مورد مشکل کریس رونالدو با هواداران رئال به وجود آمده اما بنزما مطمئن است که هواداران بار دیگر از این ستاره پرتغلی حمایت خواهند کرد.

" من خیلی امیدوارم زیرا او بازیکن بزرگی است و وقتی در کنار او بازی می کنم، او موقعیت های گلزنی زیادی برای من ایجاد می کنم."

[ جمعه 23 دی 1390برچسب:, ] [ 20:27 ] [ یاسر شایان ]

رونالدو در دیدار هفته گذشته مقابل گرانادا بعد از گلزنی خوشحالی نکرد و به همین دلیل گزارش هایی در مورد ناراحتی او به خاطر عدم توجه و تشویق از سوی هواداران رئال منتشر شد

 
Iker Casillas - Real Madrid
 

- ایکر کاسیاس، دروازه بان رئال مادرید، معتقد است علی رغم انتظار زیادی طرفداران این باشگاه از کریس رونالدو، آنها همیشه از این ستاره پرتغالی حمایت می کنند.

رونالدو در دیدار هفته گذشته مقابل گرانادا بعد از گلزنی خوشحالی نکرد و به همین دلیل گزارش هایی در مورد ناراحتی او به خاطر عدم توجه و تشویق از سوی هواداران رئال در سانتیاگو برنابئو منتشر شد.

اما کاسیاس تاکید کرد که مشکلی بین این ستاره پرتغالی و طرفداران رئال وجود ندارد.

او در گفتگو با سایت اختصاصی باشگاه رئال گفت:" کریس رونالدو بازیکن بسیار مبارزه جویی است که همیشه به سختی تلاش می کند و می خواهد بهترین بازی اش را به نمایش بگذارد. طرفداران همیشه از او انتظار دارند به خاطر اینکه او بازیکن بزرگی است.

او می خواهد بهترین نمایش را برای باشگاه و برای خودش داشته باشد. طرفداران رئال پرتوقع هستند و این اصلا چیز بدی نیست.

در کیفیت بالای او تردیدی نیست. او همیشه از حمایت هواداران برخوردار است."

رونالدو در 17 دیدار این فصل لالیگا، 21 گل برای کهکشانی ها به ثمر رساند.

[ جمعه 23 دی 1390برچسب:, ] [ 20:26 ] [ یاسر شایان ]

رئالی ها با پیروزی مقابل مالاگا به مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری رسیدند و در صورتی که بارسا امشب بتواند از سد اوساسونا عبور کند، دو تیم دو در مرحله بعد مقابا هم قرار می گیرند

 
Iker Casillas - Real Madrid
Iker Casillas - Real Madrid

سایت گل- ایکر کاسیاس، دروازه بان رئال مادرید، معتقد است نباید به خاطر احتمال برخورد با بارسا در کوپا دل ری، دیدار مقابل مایورکا در لالیگا را فراموش کنند.

شاگردان مورینیو با پیروزی مقابل مالاگا به مرحله یک چهارم نهایی کوپا دل ری رسیدند  و در صورتی که بارسا امشب بتواند از سد اوساسونا عبور کند، دو تیم دو ال کلاسیکو در دو هفته آینده خواهند داشت.

با این وجود، کاسیاس معتقد است رئالی ها به جای فکر کردن به ال کلاسیکوی احتمالی، باید روی دیدار مقابل مایورکا تمرکز کنند.

او در گفتگو با نشریه مارکا گفت:" به جای اینکه نگران دیدارهای احتمالی مقابل بارسا باشیم، باید از برتری مان در لالیگا دفاع کنیم."

کاسیاس همچنین معتقد است صحبت از بازی مقابل بارسا، بی احترامی به اوساسوناست و از صعود ناباورانه مایورکا به دور بعد کوپا دلی ری علی رغم شکست 2-0 مقابل سوسیه داد در دیدار رفت گفت.

" ما در رختکن در این مورد صحبت می کردیم که در فوتبال چه اتفاق هایی ممکن است رخ دهد. در دیدار مایورکا- سوسیه داد این را مسئله را به خوبی دیدیم."

[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 18:38 ] [ یاسر شایان ]

رئیس افتخاری باشگاه رئال همیشه با شفافیت تمام به صحبت می پردازد

 
Alfredo Di Stefano (Argentina, Colombia, Spain) (Getty Images)

 

- آلفردو دی استفانو، رئیس افتخاری باشگاه رئال مادرید در مورد شرایط کنونی تیم مادریدی و توپ طلا صحبت کرده است

او درمورد توپ طلا که اخیرا برای سومین سال متوالی از آن لیونل مسی شد گفت:« توپ طلا نتیجه تلاش گروهی از بازیکنان است.چون یک بازیکن به تنهایی در دیدارها برنده نمی شود. من دو توپ طلا دارم. این نتیجه تلاش هم تیمی هاست که درکنار هم در بازیها به پیروزی می رسند.»

دی استفانو ترجیح داد تا قبل از برگزاری بازی بارسلونا- اوساسونا که سرنوشت دیگر تیم صعود کننده به مرحله بعدی جام حذفی و رویارویی احتمالی رئال و بارسا در مرحله یک چهارم کوپا دل ری را قطعی می کند، دراین باره صحبتی نکند.

او درمورد سوتهای انتقادی خطاب به کریس رونالدو در بازیهای اخیر رئال هم صحبت کرد و گفت:« هواداران این حق را دارند که هر کاری که می خواهند انجام دهند،چرا که این هواداران هستند که پول این بازیکنان را می پردازند. همیشه حق با هواداران است و آنچه آنها می خواهند، تلاش بازیکن است. ما در مورد رونالدویی صحبت می کنیم که بازیکن رئال مادرید است.»

[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 18:37 ] [ یاسر شایان ]

لالیگای اسپانیا با پیشی گرفتن از لیگ برتر انگلیس و لیگ برزیل به عنوان قدرتمندترین لیگ دنیا شناخته شده

 
 

 

- طبق آمار منتشره از سوی فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال که روز چهارشنبه بازتاب یافت، لالیگا قدرتمندترین لیگ فوتبال دنیا در سال 2011 بوده است.

طبق این گزارش لالیگای اسپانیا صدرنشین جدول قدرتمندرین لیگهای دنیا در سال 2011 بوده و لیگ برتر انگلیس در رده دوم قرار گرفته. رنکینگ قدرتمدترین لیگ های دنیا از سال 1991 به بعد هرساله منتظر می شود و این رده بندی با توجه به نتایج باشگاه های این لیگ ها در تورنمنت های داخلی (لیگ داخلی و جام حذفی هرکشور) و بازیهای بین المللی (رقابتهای کنفدراسیون ها و تورنمنت های فیفا ) انجام می شود.

رده بندی قدرتمندترین لیگهای سال 2011 به همراه امتیازات هر لیگ بدین ترتیب است:

1-اسپانیا (1194)

2- انگلیس (1103)

3- برزیل (889)

4-پرتغال (886)

5- فرانسه (883)

6- آلمان (880)

7- ایتالیا (873)

8- آرژانتین (840)

9- هلند (791.5)

10- شیلی (741.5)

11- روسیه (733.5)

12- پاراگوئه (725)

13- بلژیک (722.5)

14- اوکراین (697)

15- مکزیک (629)

[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 18:36 ] [ یاسر شایان ]

اخیرا شایعاتی در مورد پیشنهاد 42 میلیون یورویی یک تیم لیگ برتری برای خرید دی ماریا منتشر شد

 
Angel Di Maria - Real Madrid
 

- میگل پاردسا، مدیر ورزشی رئال مادرید، اعلام کرد این باشگاه قصد فروش آنخل دی ماریا، ستاره آرژانتینی شان را ندارند.

اخیرا شایعاتی در مورد پیشنهاد 42 میلیون یورویی یک تیم لیگ برتری برای خرید دی ماریا منتشر شد اما پاردسا تاکید کرد که آینده این بازیکن نه در جزیره که در سانتیاگو برنابئو رقم می خورد.

او در گفتگو با شبکه کانال پلاس گفت:" دی ماریا می تواند روی علاقه و احترام باشگاه رئال حساب کند. ما قصد فروش او را نداریم. ما به خاطر پیشنهادهای دریافتی، احساس غرور می کنیم زیرا این نشان می دهد که خرید این بازیکن یک موفقیت بوده و او در رئال خوب کار کرده است."

این ستاره 23 ساله آرژانتینی در تابستان 2010 با انتقالی 25 میلیون یورویی از بنفیکا به رئال پیوست و تا تابستان 2016 با این باشگاه قرارداد دارد.

[ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, ] [ 21:55 ] [ یاسر شایان ]

بازی رئال مقابل مالاگا، عذر موجهه ای برای غیبت نمایندگان باشگاه رئال مادرید در مراسم اهدای توپ طلای سال 2011 نبود

 
balon de oro
 

 

- روزنامه اسپورت کاتالونیا با انتشار گزارشی تحت عنوان «گزارش سری» به بررسی غیبت رئالی ها در مراسم اهدای توپ طلای سال 2011 پرداخته

این درحالی است که مادریدی ها به صورت مجازی در سالن زوریخ حضور داشتند ولی بازیکنان و مربی این تیم به صورت فیزیکی درمراسم حاضر نبودند.از همین رو تصاویر منتشره از نامزدهای نهایی دریافت جایزه توپ طلا، بهترین مربیان سال 2011 و همچنین تیم منتخب سال 2011 به صورتی ایده آل نبود؛چرا که بخشی از نمایندگان و برگزیده های این جوایز که بازیکنان رئال بودند دراین مراسم شرکت نکرده بودند. مسئولان فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا از رفتار ژوزه مورینیو و شاگردانش که در مراسم اهدای توپ طلای سال 2011 شرکت نداشتند، راضی به نظر نمی رسیدند.

باشگاه مادریدی بازی روز سه شنبه این تیم مقابل مالاگا دردور برگشت جام حذفی اسپانیا را دلیل غیبت مربی و بازیکنان منتخب این تیم درمراسم دوشنبه شب زوریخ اعلام کرده بود  و از سوی دیگر افرادی مثل زیدان و بوتراگنیو را به عنوان نماینده باشگاه به این سالن اعزام کرده بود.غیبت آنها از نظر فیفا،نکته ای کلیدی و اساسی نبود ولی مسئولان فیفا معتقدند که سران باشگاه مادریدی می توانستند دراین مراسم معتبر شرکت کنند.

آنها معتقدند که برخورد مورینیو و شاگردانش به صورت غیرمستقیم، کم ارزش جلوه دادن این مراسم است و این ممکن عواقب خطرناکی را به همراه داشته باشد.چرا که از این به بعد هرزمان که یک مربی یا بازیکن خودش را شکست خورده دانسته و احساس کند که جایزه توپ طلا به او نخواهد رسید، می تواند به عنوان توجیهی برای غیبت در مراسم اهدای سالانه توپ طلا اعلام کند که مورینیوو رونالدو هم در سال 2011 دراین مراسم شرکت نکرده بودند.

از همین رو مسئولان فیفا به خاطر بی احترامی رئالی ها دلخور و ناراحت هستند. از نظر آنها تنها دلیل غیبت رئالی ها، آماده سازی تیم برای بازی با مالاگا نبود، بلکه گویا رونالدو و مورینیو از تکرار آنچه درتابستان در موناکو رخ داد طفره رفتند. در تابستان گذشته ودرجریان مراسم انتخاب بهترین بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1-2010 یوفا بود که لیونل مسی زیر نگاه سنگین رونالدو به عنوان برترین بازیکن تورنمنت برگزیده شد و رونالدو برای آنکه چنین اتفاقی تکرار نشود،این بار تصمیم گرفت تا به زوریخ سفر نکند

این درحالی بود که علاوه بر رونالدو و مورینیو، کاسیاس ، راموس و آلونسو هم باید به زوریخ سفر می کردند.چرا که نام 4 بازیکن از رئال در تیم منتخب سال فیفا قرار داشت ولی جای این 4بازیکن در تیم یازده نفره خالی بود. رونالدو هم که می بایست در جریان اهدای توپ طلا در کنار مسی و چابی قرار می گرفت در سالن حضور نداشت و مورینیو هم می بایست در کنار فرگوسن و گواردیولا می نشست که این اتفاق هم رخ نداد.

 

Cristiano habló en la gala mediante una grabación | Foto: VALENTI ENRICH

 

[ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, ] [ 21:54 ] [ یاسر شایان ]

این ملی پوش آلمانی در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری از ابتدا در ترکیب کهکشانی ها قرار گرفت اما کمی پیش از پایان نیمه اول جای خود را به مسوت اوزیل داد.

 
Sami Khedira, Real Madrid
 

- سامی خدیرا، هافبک آلمانی رئال مادرید، در دیدار شب گذشته تیمش مقابل مالاگا از ناحیه قوزک پا دچار آسیب دیدگی شد و حضورش در دیدار هفته آینده تیمش در لالیگا در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

این ملی پوش آلمانی در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری از ابتدا در ترکیب کهکشانی ها قرار گرفت اما کمی پیش از پایان نیمه اول جای خود را به مسوت اوزیل داد.

هنوز مشخص نیست خدیرا برای چه مدت نمی تواند رئال را همراهی کند و باید برای مشخص شدن میزان مصدومیتش تحت معاینات بیشتر قرار بگیرد.

رئالی ها امیدوارند مصدومیت خدیرا چندان جدی نباشد و بتواند تیمش را در دیدار شنبه مقابل مایورکا همراهی کند.

شاگردان مورینیو در حال حاضر با 43 امتیاز از 17 دیدار و با 5 امتیاز برتری نسبت به بارسا در صدر جدول قرار دارند.

[ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, ] [ 21:53 ] [ یاسر شایان ]

به نظر می‌رسد دو ال‌کلاسیکو تا 16 روز دیگر انجام شود.

 
Copa del Rey: Málaga-Real Madrid: Ruud van Nistelrooy; Marcelo
 

 – رئال مادرید توانست با برد یک بر صفر در خانه مالاگا به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی راه یابد و در این مرحله به احتمال فراوان با بارسلونا دیدار کند.

بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی در 17، 18، 19 ژانویه برای بازی‌های رفت و 24، 25 و 26 ژانویه برای دور برگشت برگزار می‌شود و به این ترتیب در دو هفته آینده دو ال‌کلاسیکو در پیش خواهیم داشت.

بازی مالاگا و رئال مادرید پایاپای بود هرچند که رئال فرصت‌های خطرناک‌تری داشت که سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو آنها را از دست دادند. تا این که کریم بنزما که در دقیقه 69 وارد میدان شده بود در دقیقه 72 تنها گل بازی را زد. او روی پاس مسعود اوزیل از سمت چپ گریخت و ضربه او با اشتباه فجیع ویلی کابایرو وارد دروازه مالاگا شد. دروازه‌بان میزبان توپ را می‌دید که دارد به سمت دستانش می‌آید اما توپ از زیر دستان او رد شد و آرام به درون دروازه غلتید.

آلوارو آربلوا هم در دقیقه 88 با دریافت کارت زرد دوم به دلیل ضربه زدن با آرنج به مونریال اخراج شد.

سایت گل – رئال مادرید توانست با برد یک بر صفر در خانه مالاگا به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی راه یابد و در این مرحله به احتمال فراوان با بارسلونا دیدار کند.

بازی‌های مرحله یک‌چهارم نهایی 17 و 24 ژانویه برگزار می‌شود و به این ترتیب در دو هفته آینده دو ال‌کلاسیکو در پیش خواهیم داشت.

بازی مالاگا و رئال مادرید پایاپای بود هرچند که رئال فرصت‌های خطرناک‌تری داشت که سرخیو راموس و کریستیانو رونالدو آنها را از دست دادند. تا این که کریم بنزما که در دقیقه 69 وارد میدان شده بود در دقیقه 72 تنها گل بازی را زد. او روی پاس مسعود اوزیل از سمت چپ گریخت و ضربه او با اشتباه فجیع ویلی کابایرو وارد دروازه مالاگا شد. دروازه‌بان میزبان توپ را می‌دید که دارد به سمت دستانش می‌آید اما توپ از زیر دستان او رد شد و آرام به درون دروازه غلتید.

آلوارو آربلوا هم در دقیقه 88 با دریافت کارت زرد دوم به دلیل ضربه زدن با آرنج به مونریال اخراج شد.

[ چهار شنبه 21 دی 1390برچسب:, ] [ 21:53 ] [ یاسر شایان ]

کاتالان ها این هفته در دیدار مقابل اسپانیول به تساوی 1-1 رسیدند و به ترتیب فاصله شان با رئال صدرنشین به 5 امتیاز افزایش پیدا کرد

 
Jose Mourinho - Real Madrid
 

 

 

- ژوزه مورینیو، سرمربی رئال، معتقد است هنوز خیلی زود است که بارسا را از رقابت قهرمانی لالیگا خارج شده دانست و اعلام کرد که هنوز اتفاقات زیادی در ادامه فصل می تواند رخ دهد.

کاتالان ها این هفته در دیدار مقابل اسپانیول به تساوی 1-1 رسیدند و به ترتیب فاصله شان با رئال صدرنشین به 5 امتیاز افزایش پیدا کرد.

با این وجود آقای خاص معتقد است رقابت قهرمانی هنوز پابرجاست.

او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" ما در سه روز در ابتدای فصل، 5 امتیاز از دست دادیم ( مقابل راسینگ و لوانته). در چند بازی خیلی راحت ممکن است 5 امتیاز از دست داد."

رئالی ها امشب در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی کوپا دل ری در لا روسالدا مقابل مالاگا قرار می گیرند.
[ سه شنبه 20 دی 1390برچسب:, ] [ 19:3 ] [ یاسر شایان ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید